Problem z terminacja w SCSI

Autor: Marcin Wodecki (Marcin.Wodecki_at_comarch.pl)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 14:19:04 MET

Mam karte SCSI, do niej podlaczone wewnetrznie do jednego lacza
nagrywarka, do drugiego twardziel.
Nagrywarce dalem ID 3, dyskowi 2. Na nagrywarce znalazlem miejsce na
jumper do zaterminowania, wiec go tam wpialem.
Na dysku twardym tez (napis byl "Term. power on") wiec tez go wpialem.
Po uruchomieniu komputera pisze, ze lacze jest niewystarczajaco
zaterminowane (chyba to z twardym dyskiem - 68 pin). Jak wyjalem
jumpera, to to samo. Jak wyjalem nagrywarce, to pisal, ze nagrywarka
jest zle zaterminowana, a jak wsadze, to na tasiemce nagrywarki jest ok.
Malo tego. Jak podlacze zewnetrznie skaner, dajac mu ID > 7 (tak
wyczytalem w instrukcji), zaterminuje go, to komputer pisze, ze obydwie
tasiemki sa niewystarczajaca zaterminowane (68 i 50 pin). Nie wiem, czy
chodzi mu o zewnetrzna, czy wewnetrzna. Jak przedtem mozna bylo nacisnac
spacje i uruchomic komputer, tak teraz sie wiesza i nie dziala. Bez
podlaczenia zewnetrznego urzadzenia do karty, rzucal sie jak juz
wspominalem o tasiemke 68 pin, ale po nasicnieciu mozna odpalic komputer
i detektuje urzadzenia SCSI, wypisujac to na ekran (twardziel i
nagrywarke).

Co jest nie tak?

--
Marcin Wodecki