Odp: celeron 366

Autor: Roman Konieczny (romank_at_free.poltronic.net)
Data: Mon 10 Jan 2000 - 05:56:48 MET

Czesc,
ja akurat mam te plyte. ktora ty chcesz kupic, ale z 2 Celeronami 400.
Co zauwazylem u siebie:
z 400 najpierw podkrecilem na 6x83=500 i tak sobie pracowalem przez pewnien
czas do czasu jak nie wszedlem na strone poswieconej tej plycie. Na niej
mozna sobie poczytac na ile ludzie podkrecaja tu: 400.
Mnie udalo sie stabilnie na 100% podkrecic na 6x98=588. Na szynie 100 to
tylko mi wejdzie Win98 i od razu zwis.
Ciekawe, ze po zaistalowaniu wczoraj W2k musialem spasc na 6x95 bo mi sie
wieszal, ale i tak mam te 570MHz. Wczesniej instalowalem sobie NT40 i to
samo zauwazylem, przy czym NT chodzil mi stabilnie tylko na 500MHz. NT i W2k
sa chyba bardziej czule na przetaktowanie niz Win98, ale ten ostatni nie
wykorzystuje 2 procesorow niestety.
Oczywiscie napiecie na czestotliwosciach pow.500 podnioslem z 2.0 na 2.1V.
Co ciekawe to to, ze podczas instalacji samego systemu czy innych programow
lepiej robic to przy nizszych czestotliwosciach a dopiero pozniej przekrecic
maszyne.
Temperatura na procesorach i na plycie przy pracy typu: edycja tekstow,
praca w cadzie, gry czy ogladanie telewizji lub filmu dvd to poziom okolo
40-45 C.
Ale ostatnio zaczalem sie bawic w Seti_at_Home i mam go uruchomiony przez caly
czas w tle, to temp. ksztaltuje sie na poziomie 55-60C.
W pokoju mam 20C. Obudowa ATX jest zamknieta.
A odnosnie Seti to pod Win98 przy 588 jeden pliczek liczy mi okolo 24-26
godzin, a pod W2k przy 570 niecale 12h przy czym wydaje mi sie, ze skrocenie
czasu jest wynikiem nie pracy 2 procesorow lecz przesiadka na W2k.
Romek