Re: AMD k6-2 czy taki dobry ?

Autor: Dentarg (dentarg_at_lublin.top.pl)
Data: Sun 09 Jan 2000 - 16:12:14 MET

On Sun, 09 Jan 2000 09:06:19 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

>Ale nie wiem, czy włączenie WC nie włącza też nowego mechanizmu
>omijania cache wprowadzanego przez CXT. Musisz sam potestować,
>jak jest w rzeczywistości.
WA wlacza ten "nowy mechanizm" ... AFAIK ... czytalem readme do setk6
... a WC to wlacza jakis bezposredni dostep procesora do pamieci frame
buffera ...czyli chyba karty graf .... wlaczylem obie opcje i dziala
OK ... ale ta druga nie daje zadnego przyrostu w pracy systemu, choc
nie sprawdzalem jeszcze zadnego benchmarka grafiki ... ale przy virge
2mb to nie ma chyba sensu ;)))

>W SETI nie uzyskasz tak czy tak dużego skoku -- SETI jest
>IIRC ograniczone głównie przepustowością pamięci i np. SDRAM
>PC-133 na Pentium MMX 266 może być teoretycznie szybszy niż EDO
>60 ns na Pentium III 700 MHz :)
No tak, zgadzam sie ze seti potrzebuje szybkiego ramu ... ale przeciez
na tym samym ramie mmx byl szybszy o jakies 10-20%, a zegar mial o 190
MHz mniejszy ... do tego p133_at_200 tez pracuje z edo ramem i to na
magistrali 66MHz i jest minimalnie szybsze od tego AMD ... wiec cos
chyba tu nie gra ... znaczy pewnie tak ma byc ... po prostu k6-2 nie
sprawdza sie w SETI ... i tyle ...

>Może i są, ale pozwalają w miarę porównywać osiągi dwóch różnych
>komputerów. Zresztą jest to jedyny test, jaki mam :) Jego wyniki
>mają nawet jakiś związek ze zmianami w konfiguracji systemu.
Dobra juz zostawmy benchmarki ...
Procek dziala szybko, wszyskie benche to pokazuja ... ale niestety ma
bardzo wolny dostep do ramu ... ot co ... po prostu juz taki jest,
trzeba sie z tym pogodzic ...

>To głównie test pamięci :)
Tak .. ale tez test przedkosci transferu procek<->pamiec, a jak widac
nie zalezy to tylko od predkosci ramu, ale tez od procesora ... intel
w tej dziedzinie jest duzo lepszy, przynajmniej w systemach socket7.

>Podobno niezły jest WinTOP.
Sprawdzalem wintopem.

Winamp.

Celeron300a_at_464 3.40 - 4.75 %
amdk6-2 450_at_6x75 - 10.78-13.8 %
p133_at_200 - 18,5-21 %

wiec wyniki w pelni pokrywaja sie z tym co pokazuej NSD z NU.
P233mmx_at_263 mial 12-14% ...

oczywiscie wlaczona odpowiednio optymalizacja pod mmx, 3dnow, itp.

Moje doswiadczenia pokazuja, ze obiegowa opinia jakoby systemy z amdk6
byly tansze jest smieszna.
Poniewaz zeby dzialal szybko trzeba wymienic plyte i kupic SDRAM.
Czesto slyszy sie argumenty ... kup AMD nie musisz kupowac drogiego
ramu, a nawet nie musisz kupowac nowej plyty ...

Nie kupie raczej nowej plyty ani ramu do tego AMD, bo taniej wyjdzie
mi sprzedac ten caly zlom i kupic c300a_at_450, sdram i plyte na BXie,
bedzie zero problemow a SETI dostanie nieziemskiego kopa ... ale to
chyba za xx lat ;)))

pzdr,
Dentarg

--