Monitor siada? :(

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 08 Jan 2000 - 22:16:05 MET

Ostatnio zauważyłem, że z moim monitorem coś jest nie tak :( A mianowicie
wszystko rzuca "cień" na prawą stronę. Tzn. np. litery wyglądają w ten
sposób, jakby pod nimi była ich jaśniejsza kopia przesunięta trochę w
prawo (wystarczająco dużo, żeby np. "i" miało obok siebie drugie
"i"-kopię). Potem tyle samo w prawo od cienia, co cień od litery, jest
kolejny cień, jeszcze jaśniejszy. Potem trzeci cień - już prawie
niewidoczny. Wielkość cienia odpowiada wielkości litery (czyli np.
pogrubione litery dają pogrubiony cień). Takie coś mam od jakiegoś czasu,
ale wcześniej było zdecydowanie mniej widoczne i nie przeszkadzało
zbytnio. Efekt nasilił się ostatnio tak, że czasem ciężko jest mi odróżnić
np. kropkę od przecinka - muszę nachylić się do monitora, bo inaczej cień
litery poprzedzającej dany znak skutecznie go "maskuje". Piszę "czasem",
bo czasami jest trochę lepiej. Nie zauważyłem jeszcze czy to "czasem" od
czegoś zależy. Efekt jest najlepiej widoczny przy czarnych elementach na
białym tle, chociaż np. na pulpicie windy (domyślnego zielonego koloru)
też jest wystarczająco widoczny (ikony), żeby przeszkadzać. Zanim oczy się
przyzwyczają, to można zeza dostać :( I stąd moje pytanie: co to może być?
Da się to naprawić, czy jest to oznaką wykańczania się monitora? A może
coś z kablem? Ale mam ciągle ten sam, więc chyba nie. Monitor to DAEWOO
CMC-1424X. Analogowa 14'tka, ma jakieś 4 lata.

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl