Jak _naprawdę_ wyłączyć ATX'a?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 08 Jan 2000 - 22:51:37 MET

Czy wogule da się _naprawdę_ wyłączyć ATX'a? Żeby nie pobierał nic prądu i
żeby na płycie nie było żadnego napięcia? Kiedy wyłączę go przez windows,
albo naciskając przycisk na obudowie, to napięcie jest. Widzę to choćby po
klawiaturze - diody, które są nieaktywne tak naprawdę zawsze świecą, tylko
b. słabo. Kiedy wyłączę w wymieniony wyżej sposób komputer, to diody i tak
świecą tym delikatnym światełkiem. Poza tym, czasami, chociaż to może już
inna kwestia, piszczy zasilacz (kiedy komp jest niby-wyłączony). Pisk ma
b. wysoki ton i przeszkadza mimo małego natężenia dźwięku. A więc da się
ten komputer naprawdę wyłączyć? Bo doszło do tego, że po pseudo-wyłączeniu
wyciągam kabel zasilający z obudowy. Jeżeli się nie da inaczej, to chyba
dorobię sobie na nim przełącznik i przymocuję do biurka, bo naprawdę
wkurza mnie to, że nie mogę zrobić z komputerem tego co chcę i kiedy chcę.
A w tym wypadku wydawałoby się, że moje wymagania są tak małe - wyłączyć.
A co do tego pisku zasilacza, to zapodałem o nim osobny post.

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl