Re: AMD k6-2 czy taki dobry ?

Autor: Dentarg (dentarg_at_lublin.top.pl)
Data: Fri 07 Jan 2000 - 11:25:20 MET

On Thu, 06 Jan 2000 14:44:37 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

>Hi,

>Powiedzmy, że na 2.1 ;) A na prawdziwym 2.1 jak jest???
Od 2 dni zero zwisow ... chodzil ze 20 moze 30 godzin ...

>Jeszcze pozostaje Write Combining -- nowa funkcja K6-2 CXT.
Juz wlaczylem, nowa wersja setk6 dziala mi lepiej niz poprzednia ..
ale z tego co doczytalem jest to funkcja zapisu do pamieci
framebuffera przez jakies tam bufory procka ... jak to dziala nie
wiem, ale przy moim virge 2mb chyba duzo nie pomoze, a na wydajnosc
calego systemu to chyba nie ma wplywu ....

>Ale różnice między płytami nie są aż takie duże...
mozliwe ...

>Albo mocno ograniczony. Popracuj jeszcze nad Write Combining.
Mam wlaczony, ale to chyba nie ma nic wspolnego z wydajnoscia
procesora np w SETI ...

>WinTune 98?
A jego wyniki nie sa tendencyjne przypadkiem ?
Po za tym wole testy realnego uzywania ... vide SETI ...

>Quake jest zoptymalizowany pod Intela, i do tego Pentium.
>Optymalizacja pod K6 jest zupełnie inna, a jeżeli już pod
>Intela, to lepiej wychodzi kod zoptymalizowany pod 486 niż
>pod Pentium.
Ok, niech Ci bedzie to tlumaczenie ;)).
I tak komputer ten nie bedzie czesto uzywany do quake ... wiec bardzo
sie tym nie przejmuje ... zawsze jakis tam wzrost wydajnosci jest ...

>Spróbuj zmniejszyć rozmiar bloku (min = 1 KB, max = 4 KB) -- czasem
>to pomaga.
Ok, zobacze ... ale ustawienia mam chyba takie same jak poprzednio na
p263 i na drugim kompie z celerem464 ...

>Zmień też może program pomiarowy :)
A co to ma do rzeczy ? Na kazdym komputerze jest ten sam ... jakis tam
z pakietu NU ...

>Eee tam, taka rozdzielczość... Popróbuj 800x600 -- tam i karta,
>i transfer pamięci się liczy. Z Write Combining i patchem 3DNow K6-2
>powinien wypaść już nie tak źle.
Ja mowie ciagle o Q1, w takiej rozdzialce gram, w takiej testuje, a
czy jest patch 3dnow do Q1 ?? Chyba nie ... a jak jest to chetnie go
zobacze ...

>Yeah, sure ;)
hehe ...

>Powinieneś włączyć -- bez tego mój K6-2 500 chodził jakieś 5% szybciej
>od starego 350 (coś sobie jeszcze powyłączał i całość chodziła
>strasznie wolno).
To chyba pomaga (zwieksza) szybkosc dzialania grafiki ... wiec raczej
mi obliczen procka nie przyspieszy ...

A ja nie mam ;(((( .....

pzdr,
Dentarg