Re: pytanko na temat Delphi

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 06 Jan 2000 - 22:57:40 MET

"Sonic Flood" <sonic_flood_at_poczta.onet.pl> wrote in message news as follows:
> Czy ktos wie jakie sa roznice pomiedzy Delphi a Borland C++? I ktory z
tych
> programow jest lepszy? Wizualnie wygladaja podobnie.

Skoro dla ciebie wygladaja podobnie :)
wiec chyba mowisz o Delphi i Borland C++ Builder,
a nie o Borland C++, ktory jest starenkim kompilatorem
( ostatnia wersja 5.02)

Delphi wyszlo juz 5 wersji , a C++ Builder 3 wersje ( 1, 3 i 4)
Poza tym kazda wersja jest dzielona na Professional, Client/Server,
Enterprise itp.
Jesli chodzi o mozliwosci to maja podobne
(swietny dostep do baz danych, dobre komponenty VCL,
mozliwosc uzywania Win32 API).
Po prostu w Delphi pisze sie w Object Pascal, a w Builderze w C++.
Dlatego ten ostatni wydaje mi sie lepszy, bo jezyk C++ jest o wiele bardziej
elastyczny i ma wieksze mozliwosci, ale jest ciut trudniejszy.
Ale cale IDE oba kompilatory maja rzeczywiscie takie same, roznice
wynikaja chyba jedynie ze specyfiki jezyka.
Poza tym cale windowsowe API jest w C++ ( jak i caly windows) i
podobno 90 % oprogramowania na swiecie

Roger