Re: Przystawka do skanowania slajdow - warto?

Autor: Łukasz Jakubowski (lukasz_at_pragma.com.pl)
Data: Thu 06 Jan 2000 - 11:50:37 MET

> Chcialbym spytac wszystkich uzytkownikow skanerow z przystawką do
> skanowania
> slajdow/negtywow czy jakosc w ten sposob uzyskanych obrazow jest lepsza
> niz np.
> skanowanie zwyklego papierowego zdjecia. Zamierzam kupic skaner i
> zastanawiam sieczy warto dolozyc na taka przystawke. I jeszcze jedno - w
> jakich rozdzielczosciach DPI powinien operowac skaner aby uzyskiwac
> dobra jakosc ze slajdow?

Sugeruje kupno skanera HP PhotoSmart S20 za ok 2300 zlp AFAIR. Wlasnie
pojawily sie w Polsce. Skanowanie slajdow (tez w ramkach) i negatywow
35mm, tudziez odbitek do rozmiarow AFAIR 7x5 cali czy cos takiego.
Rozdzielczosc optyczna 2400 dpi dla przezroczystych i 300 dpi dla
odbitek. Gestosc optyczna na oko 3-3,2 D. Sam mam wersje pierwsza (bez
S20) i jestem zadowolony z jakosci.
Skanowanie w okolicach 2400 dpi jest bliskie fizycznej rozdzielczosci
normalnych filmow.

Lukasz