Odp: Modemy Zoltrix

Autor: Kacalka (kacalka_no_spam_at_polbox.com)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 13:47:15 MET

Użytkownik Sebek <sebek_at_iname.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:pwGc4.19261$N3.451215_at_news.tpnet.pl...
> Sorry za pytanie ale jestem kompletnie lewy w sprawach modemów (tak to
jest
> jak się korzysta z Lan'u).
> Chcę kupic jakiś modem do domu. Modele wewn. Zoltrix'a "trochę" się różnią
> cenowo (Phantom - 90, Cobra - 120, Spirit - 160). Mam możliwość kupić
> Phantom'a za 70. Czy warto inwestować w droższy model? Napiszcie coś
> ciekawego.

Hi. Modeli Cobra i Spirit nie znam. Osobiscie jestem szczesliwym posiadaczem
Phantoma, a moj kolega ma Rockwella. Roznica miedzy nimi jest taka, ze
Phantom korzysta z zasobow CPU, natomiast Rockwell ma swoj procesor.
Osobiscie uwazam, ze przy naszej jakosci linii telefonicznych nie ma to
absolutnie zadnego znaczenia. Lacze sie do TPSA z nosna 49600 i (dzieki temu
ze mam swiatlowod i operatora Dialog), srednie transfery z polskich serwerow
ok 3 kbps. Kolega z Rockwellem nie osiaga zadnych szokujacych wynikow - ma
dokladnie to samo (ma nizsza nosna - ok 44000, ale jak bylem w telekomunie,
to tez taka mialem). No, prawie to samo, bo jest podlaczony przez centrale
TPSA i mu sie polaczenie zrywa co kilka minut.
IMO Phantom jest wystarczajaco dobrym urzadzeniem do czytania poczty i grup
dyskusyjnych. Nie ma sensu przeplacac. No bo do surfowania po WWW i tak
najlepiej miec lacze stale, bo przez telefon na kazdym modemie troche to za
drogo wychodzi.