Re: Zoltrix i PCI Serial Controler

Autor: Highlander (rhare_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 00:40:32 MET

On Tue, 4 Jan 2000 18:31:30 +0100, "Jacek Frankowski"
<jacek_f_at_priv3.onet.pl> wrote:

> [...]
>Modem jest tylko i wylacznie dla Windows i jest tylko Plug&Play co oznacza,
>ze nie ma mozliwosci ustawienia zworkami COM, IRQ i IO. Po wlozeniu do kompa
>zanim Windows zobaczy modem to znajduje PCI Serial Controler (i dobrze
>znajduje karte z nowymi portami COM3 i COM4 na ktorych zawisnie modem).
>Niestety nigdzie nie moge znalezc sterownikow do w/w kontrolera. Do modemu
>nie mam nic, a na stronach Zoltrix'a sa drivery i owszem ale tylko do modemu
>:-<<<.
>I teraz pytania:
>1. Skad mozna sciagnac drivery do PCI Serial Controler.

Winda rozpoznaje modem PCI jako PCI Serial Controler.
Trzeba zmienić jego sterowniki na te właściwe od modemu
i wtedy dopiero zostają właściwie rozpoznane:
PCI Modem Enumerator i właściwy modem.
Na przykład u mnie (mam Spirita) z PCI Serial Controlera
"robi się":
Rockwell PCI Modem Enumerator,
Rockwell HCF 56K Speakerphone PCI Modem,
i jeszcze Wave Device fo Voice Modem w kontrolerach dźwięku.

>2. Czy mozna w jakis sposob zainstalowac modem na COM2. (wylaczenie BIOSem
>portu COM2 na plycie nic nie daje)

Z tego co wiem to nie można. Modemy PCI używają wirtualnych COM-ów
i dlatego są tylko winmodemami :((
Sam chciałem zaoszczędzić i kupiłem Spirita. Teraz pluję sobie w brodę
bo nie da rady użyć go pod Warpem, który według mnie 100 razy
przewyższa windę.

Z pozdrowieniami

rhare_at_alpha.net.pl
rhare_at_polbox.com