Odp: naprawa FAT sektora !!! - pomocy

Autor: Krzysztof Krajewski (sft_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 04 Jan 2000 - 11:02:33 MET

Użytkownik pawel <av16_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:84rpm6$j$2_at_sunsite.icm.edu.pl...

> Radoslaw Kepa napisał(a) w wiadomości:
> <84q74f$gmc$1_at_helios.man.lublin.pl>...
>
> Na uszkodzona tablice FAT (File Alocation Table) nie pomaga format tylko
> fdisk.
>
> Mialem kiedys to samo w WDeku .
> A probowales wywalic tablice partycji pamietam dlugie naprawy scandiska -
> (jak u ciebie) i komunikaty ze fat jest uszkodzona. Wiec nie format
pomoze
> lecz fdisk usun co masz i zaloz nowe partycje. Najlepiej inne niz miales i
> jak bedzie OK to sobie zrobisz po staremu.
> pozdrawiam pawel
Myli Ci sie Tablica Partycji z FAT'em, a to juz co innego.
Format jak najbardziej kasuje (wypelnia zerami, oprocz kilku pierwszych
bajtow) cala tablice FAT (czy nawet ja i jej kopie).
Do naprawy (wgrania standardowego) MBS, czyli Master Boot Sektora, pomaga
fdisk z parametrem /mbs.
Byc moze rzeczywiscie ma cos namieszane w tablicy partycji. Niech wiec
usunie wszystkie i zalozy na nowo (moze w tej chwili jedna nachodzi na
druga). Jesli i to nie pomoze to ja na odleglosc juz nie wiem co to moze
byk...

Pozdrawiam
Krzysztof