Re: Zestaw komputerowy za rok...

Autor: Buraq (kajmis_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 04 Jan 2000 - 02:04:21 MET

> - Procesor: Celerony, z zegarem prawie 1 GHz, na magistrali 100 MHz,

i z sse

 Pentium
> III stanie się procesorem dla bardziej zamożnych (zresztą jest nim i
teraz),

eeee

> FSB conajmniej 150 MHz, Celeron będzie standardowym wyposażeniem domowego

fsb 200

> komputera, AMD utrzyma swoją aktualną pozycje - Socket 7 i różne jego
> mutacje znikną ze sceny. Takie firmy jak IDT czy Cyrix będą miały jeszcze
> mniejszy udział w rynku niż teraz.

szkoda

> - Płyty główne: FSB conajmniej 150 MHz, AGPx4, praktyczna eliminacja płyt
> głównych AT, upowszechnienie się możliwości oferowanych przez płyty ATX -
> tryb standby, uruchamianie i wyłączanie komputera za pomocą klawiatury
itd.

alez one sa teraz standardem :-)
ja budzilem swojego p2b modemem i spacja juz w 98 roku :)

> - RAM: 128 MB, raczej zwykły SDRAM, w drogich komputerach pojawiają się
nowe
> "wynalazki"

rambuc sie nie przyjmie, ew w super-high-endowych serverach

> - Karta graficzna: TNT2 stanieje do poziomu TNT teraz. Pojawi się GeForce2
> VooDoo4 (pewnie pod innymi nazwami) i kilka innych układów - pewnie Matrox
> coś wypuści. Palma pierwszeństwa należała będzie do układów typu GeForce.

to jeszcze S3 bedzie na scenie

> Standardem stanie się 32 MB ram, w najlepszych kartach będzą montowane 64
> MB.

32 jest juz standardem :)
tylko ja stale mam r128 z 4mb :-))

> - Karta dźwiękowa: w coraz większej ilości komputerów montowane będą karty
> typu SB Live! z systemem dźwięku przestrzennego itp. Oczywiście nie
dotyczy
> to komputerów biurowych,

w ktorych beda kostki zintegrowane - siec, grafika, modem, dzwiek (takie jak
te sisy teraz)

 tylko raczej przeznaczonych do użytku domowego ;)
> - Dyski: największe znacznie przekroczą pojemność 50 GB, za 750 zł będzie
> można kupić dysk ok. 35 GB jednak wyposażeniem standardowych komputerów
będą
> dyski o pojemności ok. 20 GB.

wieksze IMO

 Polepszy się jakość pracy dysków,
> upowszechnienie standardu UDMA/66, dyski będą znacznie cichsze.
> - CD: będzie montowany jedynie w komputerach LowEnd, na popularności
zyskają
> natomiast nagrywarki które będzie można nabyć już za 500 zł, na pewno
> przekroczona zostanie prędkość 10x zapisu, bycmoze osiagnie ok. 16x.
> - DVD: montowane w standardowym komputerze, szybkość prawdopodobnie ok.
16x.
> - Dostęp do Internetu: modemy v.90 jednak coraz bardziej popularne staną
się
> usługi w rodzaju SDI czy oferowanej przez Astercity (dostęp stały powyżej
> 100 kb/s, ryczałt), ISDN raczej się nie upowszechni

on juz jest upowszechniony, ale w firmach itd, my nie mamy z nim wiele
wspolnego

> - Monitory: dobrej jakości 17" w cenie ok. 1000-1500 zł. Jednak standardem
> tanich komputerach nadal pozostanie 15". Coraz częściej będzie można
spotkać
> 19" w zwykłych, domowych komputerach. LCD nadal będzie dostępne tylko dla
> zamożnych, jednak ich cena spadnie do 3-4 tys zl. za 15".

teraz juz sa za 5000zl

> [...]
do
> tej pory
> - Upowrzechnienie się kamer do PC, a także aparatów cyfrowych i palmtopów
> (współpraca z pc) ale nie na dużą skalę.
> - Wzrośnie zainteresowanie tunerami TV jednak tylko wśród
> "wtajemniczonych" - statystyczny posiadacz komputera nadal będzie używał
> zwykłego telewizora i magnetowidu vhs (chociażby ze względów finansowych).
> - FDD: dyskietki 1,44MB nadal będą standardowym wyposażeniem komputera -
> jednak coraz częściej montowane będą napędy typu ZIP i

zipy nie przejda, sa juz na rynq os kolo 3 lat i juz powoli z niego beda
ustepowac

nagrywarki CD

zadzam sie :-)

> To tyle :-) Mam nadzieje, że ktoś dotrwał ;)

ja, myslalem ze bedzie jakas nagroda, a tu dupa :-)