Re: Wylaczanie komputera.

Autor: Andrzej Lawa (lawa_at_priv1.onet.pl)
Data: Fri 31 Dec 1999 - 22:11:45 MET

On Thu, 30 Dec 1999 08:06:34 GMT, "Kacalka"
<kacalka_no_spam_at_polbox.com> wrote:

>Czy znacie jakis sposob, zeby komputer sam sie wylaczyl po zadanym czasie
>bezczynnosci?

Są takie programy. Sam nie używam, ale gdzieś mi mignęło w
którymś z Enterów.

>Jak na razie znalazlem tylko polecenie "wstrzymaj" po
>okreslonym czasie, a nie wylacz. Rzecz w tym, ze mam faxmodem i plyte, ktora
>moze sie sama odpalic na dzwiek telefonu. W ten sposob moge sobie nastawic

Nie tyle "na dźwięk" ile po uaktywnieniu linii "Ring Indicator"
łącza szeregowego. Oczywiście dotyczy to wyłącznie modemów
zewnętrznych.

>np. faks lub automatyczna sekretarke jak mnie nie ma w domu. Tylko ze o ile
>komp potrafi sam sie wlaczyc, o tyle wylaczyc to juz nie.

To nie jest dobry pomysł - zmierz sobie czas, ile ci komputer
startuje po włączeniu zasilania. Tryb SUSPEND (czyli to
"wstrzywanie") też bywa kłopotliwy (zwykle dyski się wyłączają).
Polecam alternatywę - programik typu WATERFALL: do "biegu
jałowego" używana jest nie pusta pętla oczekiwania, ale
instrukcja HALT, dzięki czemu procesor zużywa mniej energii i się
znacznie mniej grzeje (np. u mnie różnica temperatur pomiędzy
100% obciążeniem a "jałowym biegiem" Win98 to 15-20 stopni).

--
Autor nie odpowiada za szkody wynikłe
z przeczytania powyższego listu ;-P