Re: Uwag : szef energetyki ostrzegl przed wylaczaniem kompow i urzadzen elektrycznych w firmach na 15 min,. przed godz. 24.00 w sylwestra, gdyz energetyka moze miec uszkodzenia

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Fri 31 Dec 1999 - 09:16:34 MET

>>Bankowy wrote:
>Bankowy sio do banku.

Heh, zebym ja mial jeszcze po co tam isc... :-)

>nie ma takiego bo wszyscy maja wylaczac pobor mocy systemow >zagrozonych
>2000

Jezeli z tego powodu... to bzdura...

>albo sie po prostu... odlacza sie nadmiarowe bloki
>nie da sie wlasnie tego nagle zrobic
>KPW ?
>O tym wlasnie pisal szef energetyki

Ale juz Ci tlumaczylem... przyroda... jelonki... pamietasz... :-) Powiem
jeszcze raz... to bzdury... Slyszales kiedys o automatyce energetycznej...
niech znów wysile glówke... o SZR albo SPZ... Pewnie nie bo bys takich
glupot potem nie sluchal...
SZR (Samoczynne Zalaczenie Rezerwy) - W przypadku gdy walnie jakas linia
przesylowa blok energetyczny w ulamku sekundy przelaczany jest na inna.
Widzisz jaki czas reakcji... aha prosze wysil takze swoja glówke... i nie
pisz znów jakiejs nie trafionej repliki... Podpowiem... Wiesz co by sie
dzialo w przypadku jakichkolwiek uszkodzen linii (np. zwarcie do ziemi na
skutek przerwania przewodu lub przebicia) gdyby natychmiastowo nie daloby
sie odlaczyc bloków energetycznych...
SPZ(Samoczynne Ponowne Zalaczenie) - A to jeszcze lepsza historia... Ten
sprzecik misiu w czasie ok 1,5 sek. trzykrotnie zalacza i rozlacz blok
energetyczny zanim go rozlaczy ( na skutek jakiejs awarii na linii
przesylowej)... Jest to robione tak szybko ze trudno to zauwazyc, a robi to
trzy razy... Moze kiedys zauwazyles jak przed padem zasilania... zarówka
miga dwa razy... trudno to zauwazyc bo przewaznie zaraz potem gasnie
swiatlo... to wlasnie automatyka zalacza i rozlacz bloki, jak jej sie nie
uda za trzecim razem (jest to tak zrobione aby nie wylaczac bloku od razu,
np z powodu uderzenia pioruna) to odlacza go do czasu usuniecia usterki...

Pomysl jak to sie ma do oswiadczenia o trudnosciach z nadwyzkami mocy...
jesli w ciagu ulamków sekund mozna odlaczyc nadmiarowe bloki...
I jak tam napisales... ze 15min.... ze pól godziny... :-)...

> Wiec jak sie zapewne domyslacie w gdyby narysowac wykres
>
> Te wlasnie elektrownie wlaczane sa do sieci kiedy nastepuje
>Ale to wlaczanie trwa kilka godzin, a przynajmnjiej rozruch
>a nie minute.

A jakie to ma znaczenie... Sa wlaczane wczesniej, a zalacza sie je w
szczycie...

>jaja sobie robisz ?
>Trzeba w ciagu kilku minut odebrac do 50% mocy
>czym ?

Sluchaj expert... Jak odpowiadasz na jakis post to go moze przeczytaj... Nie
wiem czyj to byl durny pomysl z tym ze elektrownie szczytowe sluza do
odbierania mocy w szczycie hic!!! I fakt przyklasneles tej mysli (co nie za
dobrze swiadczy o Twojej wiedzy w tym temacie)... Ale juz przeciez to
wyjasnilem... wiec sie wysil i przeczytaj...

>pompujac Baltyk nad Tatry ?

Nie obraz sie... ale moze pompujac wysokogatunkowa glukoze do... Twojego
mózgu...

>Z tym pompowaniem wody rozumiem ze to byly zarty.

Nie to nie byly zarty... tylko nie zrozumiales... Napisze... jeszcze raz...
Elektrownie szczytowe sluza do oddawania mocy w szczycie... a nie do jej
zabierania... Rozumiesz.... I do tego odnosilo sie moje wyjasnienie na temat
jej zasad dzialania...

>A gadka w tv nie od jeleni ale szefow energetyki
>a sposobu na odbior 20-50 % mocy w ciagu kilku minut nie ma
>KPW ?

No cóz... tak, tak.... rogaczu... :-)....

>widac to

Sadzac z pomyslów jakie wymyslasz do dyskusii (czyli biorac pod uwage Twoja
inwencje)... liczylem na ciekawa dyskusje.... chyba sie mylilem...?