Re: Napiecie przy podkrecaniu

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 31 Dec 1999 - 01:04:16 MET

"Fanthir" <fanthir_at_box43.gnet.pl> wrote in message
> Zakupilem wlasnie Celerona 433 oraz plyte AX63Pro
> a wczesniej podkrecanie bylo nieco prostsze.
> Teraz mam wiec pytanie co oznaczaja i czym ryzykuje
> zmieniajac nastepujace wartosci w biosie:
>
> VCore Voltage: 2.0-2.2 (default 2.0)
zmiana napiecia na procku
na 2.2 nic zlego nie stanie
mam c333 na 2.3v od roku

> Clock Spectrum Spread: On/Off (default On)
Powoduje, ze czestotliwosc magistrali nie jest stala tylko
oscyluje wokol wybranej wartosci. Stosuje sie to po to by
nie powodowadz zaklocen np. w radiu lub telewizji
Spokojnie mozna wylaczyc, co da zysk okolo 0.01 % wydajnosci
kompa :))

> Normalnie moge podkrecic do 488.
> Wyzej komp siada. Jesli podniose
> napiecie i wylacze Clock Spectrum
> Spread to dochodzi do 522. Z tym,
> ze przy zmianie napiecia wyskakuje
> komunikat, ze procesor dziala nie
> na 2.0 (default) tylko na innym
> (2.2).

Przy starcie kompa ?
Nie znam tej plyty ale moze mozna tam wylaczyc
nadmierna troske o proca

Roger