Re: Mustek ScanExpress6000SP - pomocy

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 28 Dec 1999 - 22:07:28 MET

ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL (Ziemek Borowski) writes:

> Z drugiej strony trzeba będzie pobawić się w szukanie kabelków.
> (AFAIR na skanerze jest wyjście zewnętrzne w SCSI-I).

Nie wiem jak na 6000SP, ale na 12000SP (Scan Express) jest
zlacze "male" SCSI-II (skaner jest async-only, lepiej nie mieszac tego
z urzadzeniami np. ultra SCSI bo czarno widze np. terminacje i oczywiscie
wykorzystanie szyny SCSI) oraz zlacze DB-25 jak w makowce (taka sama
pinologia zreszta).

Jesli ten dolaczony host SCSI to wynalazek podobny do np. DOMEX 436P
alias DMX3181LE to ja wywalilem to do szuflady i podpialem pod
najtanszy normalny sterownik SCSI PCI (moze byc ISA) (w tym przypadku
Tekram 310U na NCR 53C860 - ale moze byc np. NCR 53C810, albo AHA 154x
- trzeba tylko uwazac na Tekramy nie-NCR ( = nie-SYMbios)).

Sterownikow PIO-mode lepiej nie uzywac, straszne badziewie, a jednak
skaner troche danych musi przeslac, jak sie go traktuje jako kolorowe
xero.

Tamten DOMEX nawet chodzil pod Linuxem jako jakas mutacja NCR 5380
(cos bylo w docach), ale to bylo beznadziejne.

> wg manuali do 1200S (też jeszcze się za to nie zabrałem, na razie
> chodzi to pod NT) to jest to jakiś klon starych AHA-15xx. (aha. ja
> miałem PCIajowy. A sam skaner chodził dość dobrze ze starutkim
> ISAowym AHA-1502, po przerzuceniu na kontroler z pudełka przyśpieszył
> minimalnie. Wrzucenie jakiegoś NCRa 8x nie poprawiło czasu skanowania,
> więc wróciłem do ,,pudełkowego'').

AHA 1502 to nie kojarze akurat, ale np. AHA 1520 wspominam zle.

--
   Happy New Year!
Krzysztof Halasa