Re: Czy dyskwalifikować kineskop Trinitron?

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 09:52:35 MET

Użytkownik Wojciech Glocko <wglocko_at_yahoo.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:84doj1$h36$2_at_zeus.man.szczecin.pl...

> problem

> Ty chyba to zywcem z Chipa przepisales??? Jezeli by tak bylo to chyba
> wiekszosc pracowni architektonicznych badz innych zajmujacych sie grafika
> uzywalaby monitorow konwencjonalnych a wiesz mi ze tak nie jest
> (przynajmniej narazie uzywa sie monitor z kineskopem trinitron)

Absolutnie nie opieram się na tekstach z CHIPa. Jest to opinia oparta na
moich doświadczeniach wyciągniętych z 3 letniej pracy w zakładzie produkcji
kineskopów (przy zestrajaniu kineskopów z cewką odchylającą i ustawianiu
zbieżności kolorów, później w dziale jakości produktu finalnego), na 10
letnim doświadczeniu w dziedzinie komputerów oraz z faktu że sam sprzedaję
komputery i podzespoły do nich (monitory też). Jak widzisz moja opinia nie
jest oparta na tym "a tata Marcina powiedział". Jeśli chodzi o pracownie
architektoniczne to akurat współpracuję z taką jedną pracownią i tam do
trynitronów podchodzą na odległość kija. Jedynym argumentem za trynitronem w
pracowni graficznej jest jego płaskość co w teraz już nie jest wyłącznie
domeną trynitronów.
Jest jeszcze inna rzecz którą należy wziąć pod uwagę, pracownie graficzne
pracują na monitorach od 3500zł wzwyż, a w takich monitorach można się
spodziewać kineskopu wyselekcjonowanego (wybranego jako jeden z 10
kineskopów "trzymających normę producenta"). Nie napisałem także że
wszystkie kineskopy trynitron są do bani, chodzi o to że te kineskopy mają
zaniżone normy jakości aby utrzymać niewielkią ilość bubli co ma proste
przełożenie na cenę. To jest tak jak polityka rządu wobec bezrobocia.
Bezrobocie spada bo ilość zarejestrowanych bezrobotnych się zmniejsza.
Definicja bezrobotnego wg PUP to: bezrobotny to człowiek mający prawo do
pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Kiedyś zasiłek dostawało się zaraz po
utracie pracy przez okres 12 miesięcy, teraz po 3 miesiącach od utraty pracy
przez okres 3 miesięcy. Tak właśnie nasz rząd walczy z bezrobociem.

--
Pozdrówka
Funky