Re: WinNT 4 + Abit BP6 + Seagate Barracuda ATA66= wielki problem

Autor: jhh (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Wed 29 Dec 1999 - 18:43:51 MET

The Habu Xorph wrote:

> Zdobylem nowy dysk Seagate Barracuda ATA66 i chcialem na nim zainstalowac
> NTka.
> Niestety po kilkunastu probach zrezygnowalem.
> System instalowal sie bez problemow , ale po pewnym czasie (np. instalacja
> SP5 , IE5 czy innych programow lub nawet sterownikow) wyskakiwala informacja
> , ze system nie moze byc uruchomiony poniewaz brakuje pewnych plikow badz sa
> one uszkodzone. (...)
> Mam plyte Abit BP6 z najnowszym biosem , najnowsze sterowniki do ATA66.
> Kompletnie nie wiem co moze byc przyczyna takiego zachowania sie kompa.
> [...]

zabawne, ale akurat wczoraj spotkalo mnie dokladnie to samo (Abit BP6
2xceleron400_at_480, Quantum 13.5 GB UDMA66 na drugim kontrolerze). Tez mnie szlag
trafil -a glownie, ze w98 widzialo wszystkie dyski bez problemu. Poniewaz nie
mam czasu na eksperymenty, wyp... po prostu jeden z dyskow z pierwszego
kontrolera (odzalowawszy te 5GB), na jego miejsce wpialem w.w. Qantuma i jakos
poszlo (ale NT trzeba bylo przeinstalowac). Co ciekawsze, instalacja sterownikow
do ATA66 (tez nowe) powodowala natychmiastowy pad systemu. Podejrzewam ze
wpiecie czegokolwiek do drugiego kontrolera BP6 jest po prostu operacja mocno
ryzykowna w NT; w najblizszym czasie nie bede probowal, ale jesli komus sie uda,
bardzo bede wdzieczny za opis rozwiazania problemu (dysk 5 GB lezy na polce, co
jest mocno wq...; a jeszcze pare drobiazgow bym sobie chetnie do tego drugiego
kontrolera podlaczyl...)

                                  jhh