Dysk IBM 13GB 7200obr -- pytania i konkluzje

Autor: Krzysztof J. Trybowski (trybik_at_priv1.onet.pl)
Data: Tue 28 Dec 1999 - 00:47:37 MET

Hej,

Kupiłem dzisiaj dysk IBM 13GB 7200obr (nie pamiętam oznaczeń, ale wiecie
jaki to dysk, nie?). Chodzi fajnie, choć niestety nie rozwinął jeszcze
skrzydeł -- używam go na dosyć starej płycie i mam tylko PIO-4 (nawet nie
UDMA/33). Za kilka dni będę miał nową płytę -- zobaczymy.

Mam jednak kilka pytań, szczególnie do użytkownikó tego dysku, ale nie
tylko. Otóż w standardowej konfiguracji dysk był wykrywany przez BIOS,
ale na tym się kończyło. Dopiero po przestawieniu go na "15 heads" zaczął
chodzić, ale widać tylko 7GB. Oczywiście to wina kontrolera (płyta
staaarusieńka na triton FX), ale zastanawiam się, czy po późniejszym
przestawieniu z powrotem na "16 heads" wszystkie dotychczas zgromadzone
dane będą dostępne bez problemu.

Poza tym , interesuje mnie czy w przypadku tego dysku są jakieś lepsze i
gorsze miejsca jego "made in ..." (jak np. z celeronem: Malezja i
Kostaryka).

Jaki polecacie program do mierzenia osiągów dysku? Proszę o link.

Dysk ma totalnie zakręcone ustawienia zworek -- czegoś takiego jeszcze
nie widziałem. Mamy do wyboru:

device 0 (master)
device 1 (slave)
cable select
device 1 (slave) present

Co oznacza ostatnia opcja? Poza tym te cztery powyższe opcje dostępne są
dla czterech hmmm... nazwijmy to wariantów: 16 heads, 15 heads, 2GB clip,
auto spin disable. Razem 16 kombinacji. Nie rozumiem o co chodzi z 2GB
clip i auto spin disable. Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić?

TIA za pomoc!

--
Krzysztof J. Trybowski
--- trybik_at_krakow.jest.spoko.pl --- trybik_at_priv.onet.pl --- uin:4350719 ---