Odp: HIS i udostepnianie polaczenia

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_vc.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 10:59:04 MET

Użytkownik MS <s0931_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:83u337$9f0$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> witam
> Czy moze ktos wie czy da sie udostepnic polaczenie internetowe majac
> polaczenie przez HIS. Teoretycznie powinno to wygladac jak w przypadku
> modemu ale...w praktyce moze byc roznie. Wiec czy da sie to zrobic z win
98
> SE jak dla modemu.

Nie jestem autorytetem, ale z tego co wiem, HIS pracuje
podobnie do zwykłego modemu. Nawet trzeba zadzwonic,
aby uaktywnić połaczenie, tyle tylko, że na dowolny numer
(na przykład 1).

Trochę inaczej natomiast przebiega sama transmisja.
Jednocześnie wysyłane są dwa (a nie jak w normalnym
modemie -- jeden) bity. Dzięki temu HIS daje na zwykłym
drucie 160Kbps, z czego 115200 bps Tobie. To znaczy tyle
w czasie, gdy nie prowadzisz rozmowy. Bo rozmowa zabiera
64Kbps z owych 160Kbps i idzie (przez pewien czas) po tym
samym połączeniu.

Dwa bity jednocześnie -- to znaczy HIS przesyła sygnały
nie w systemie dwójkowym, ale czwórkowym.
Są cztery poziomy, tak jakby 0,1,2,3, nie zaś dwa: 0,1.

Innymi słowy mówiąc -- nie powinno być żadnej różnicy
pomiędzy HISem i zwykłym modemem, poza oczywiście
prędkością, opłatami, stałością połaczenia itd. :)

Nie wiem natomiast jak z tym udostępnianiem radzi sobie
WSE. Komputery podpięte do Inetu mają swoje numery IP.
W przypadku zwykłego modemu dostajesz od
(niekoniecznie) szanownej t-psy numer IP w trakcie
łączenia -- nie za każdym razem jest to ten sam IP.
W przypadku HISa dostajesz taki numer na stałe.

Jest to jednak problem WSE (jak nazwać inne kompy)
nie zaś HISa. Jeśłi WSE radzi sobie ze zwykłymi modemami,
poradzi też sobie z HISem -- takie jest moje zdanie. (IMHO)

Na wszelki wypadek poinformuję Cię, że na udostępnianie
Inetu za pieniądze trzeba mieć coś w rodzaju koncesji.
Wydaje ją Ministerstwo Łączności. Zobacz tę stronę:
www.ml.gov.pl

Nie Święci garnki (Inetowe) lepią. Jeśli chcesz konkurować
z t-psem -- powodzenia, ale uważaj! T-pies (czy jak się ten
twór odmienia) to cwana bestia i zdusi Cię, jeśli tylko będzie
mogła. Miej się więc na baczności!! :):)

LC.