Re: winmodem - dlaczego go nie widac

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Sat 25 Dec 1999 - 22:16:56 MET

Krakus napisał w wiadomości:

>Oczywiscie ze mozna panel sterowania/dodaj nowy sprzet wybierz z listy
>porty (COM&LPT)i dodaj port komunikacyjny. Pozniej zainstaluj modem z
panelu
>sterowania wtedy sprawdza na ktorym com jest podlaczomy modem, jak znajdzie
>do dajesz sterowniki z dyskietki.

Przed chwilą udało mi się to w końcu zainstalować. Jakoś nie wydaje
mi się prawdopodobne, żeby wcześniej ten modem działał... Musiałem:

1. Wyłączyć w setupie BIOSu port COM2 na płycie głównej.
2. Usunąć "port szeregowy COM2" w Windows !!! NIE instalować,
   miał być tylko COM1 !
3. "Zainstalować nowe urządzenie" - ręcznie podać typ ("modem"),
   podetknąć dyskietkę ze sterownikami. Zainstalował się COM2
   ("wirtualny") i modem przypięty do tego "portu".

Niestety modem jest taki sobie i nie za dobrze radzi sobie
z łączeniem się z TPSA (Katowice). Na 10 prób udało się nawiązać
jedno "porządne" połączenie (ok. 1MB ściągnięty w ciągu 6 minut),
pozostałe wcale się nie nawiązywały albo przestawały działać
po przesłaniu od kilkuset bajtów do kilku kilobajtów. Zanim
nawiąże się połączenie, przez kilkadziesiąt (!!!) sekund piszczy
i coś negocjuje.

Znalazłem na stronach TPSA coś na temat "kłopotów z połączeniem"
modemów Zoltrix i ZOOM (niestety bez podania typów modemów).
Ten zainstalowany jest podobny do Zoltrix Spirit. Przepisałem
łańcuch "N0S37=14", ale nic to nie dało. Dalej piszczy, piszczy
i zwykle się nie dogaduje (chociaż raz na kilka prób jednak
się łączy).

Czy ktoś wie, jaki łańcuch inicjalizacyjny wpisuje się takim
modemom (winmodem Rockwell HSP 56000)?

PF