Odp: AMD K6 2 233 MHz kontra Intel 233 MHz

Autor: Marcin (markuch_at_promail.pl)
Data: Sat 25 Dec 1999 - 12:34:22 MET

>_____
>Amd jest szybszy niz p233MMX.
>W CPU sporo, w FPU mniej.
>___________________________

troche to nie do konca prawda co kolega napisal ... i pojecia
sie pomylily.....

jak wynika z moich doswiadczen a mialem juz procki:
iP100, iP133, iP166MMX,iP200MMX, i krecone do 225 i 250Mhz

a takze K5 100, K6 166MMX, K6 200 MMX,

i porownujac rodziny K5 i intele P54 ( bez mmx) trzeba przyznac wyzszosc
intelkom szybszy FPU ( zmienne przecinki) i lepsza podkrecalnosc

podobnie ma sie sprawa przy K6 i intelach P55 (mmx) , K6 ma mocna
jednostke staloprzecinkowa ,ale dostaje po uszach przy FPU :( i gorzej
sie kreci k6 166mmx poszedl na 200 - ale to juz piec grzewczy :))
a iP166mmx do dzis chodzi na 250 i zyje bez dodatkowych
zabiegow

na Twoim miejscu kupilbym intela 233 i probowal go krecic do 300 a juz
na pewno do 266, ale wszystko zalezy od plyty glownej i oferowanych przez
nia mnoznikow i FSB.

na koniec dodam ze pisze to bez zadnych uprzedzen do AMD ,a wrecz
przeciwnie,

to co napisalem wynika jedynie z moich subiektywnych doswiadczen z
wymienionymi
procesorami
sam przewaznie decydowalem sie na zakup AMD-kow ze wzgledu na nizsza
cene przy jednakowych czestot. a intele wpadaly mi w rece pozniej, stad
moglem
je porownac
z reszta do dzisiaj w kompie mam K6-2 300_at_333 i planuje na dniach zmiane
na K6-2 450 lub K6 III 400 MHz, zgadnij dlaczego ???
Nastepny w kolejce to Anathol :)))

marcin