Re: Sun StarOffice 5.1

Autor: Krzysztof Bardziński (bardzinski_at_enter.net.pl)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 12:16:35 MET

On Tue, 21 Dec 1999 07:54:43 GMT, "Paweł" <krakow_at_krus.zetobi.com.pl>
wrote:

>Zainstalowałem sobie Sun Staroffice 5.1. Jest fantastyczny!!! Polecam.
>Mam tylko jeden problem. Gdy otwieram dokument word´a znikaj± wszystkie
>(poza ó) polskie znaki dialektyczne.
>Mieli¶cie podobne poblemy ?

Skrót z moich bojów ze StarOffice:

Do pracy z polskimi znaczkami na ekranie StarOffice (SO) wymaga
drukarki, która ma na liście sterownika fonty CE (np. HP LJ 5L).
Instalujesz ją i ustawiasz jako domyslną lub włączasz jako drukarkę
dla danego dokumentu (File/PrinterSetup)
O drukowanie po polsku będziesz martwił się później.

Brak skrótu to polskiego S, podobno są jakieś łaty, ale bez nich
mamy S=Shift+PrawyAlt+S; s=Capslock+Shift+PrawyAlt+S

Import pliku Worda (70 stron, w tym obrazek Corel i 60 stron tabelki)
nie udał się. Otworzyłem plik WordView i skopiowałem tekst i małą
tabelkę do SO (musi mieć polskie literki- domyślna drukarka HP).
Rozjechały się trochę tabulatory w spisie treści ale reszta ok.

Dokument zapisany z SO jako Word (6,95,97) gubił polskie znaczki
(WordView) w orginalnym spisie treści (spis wygenerowany w SO był OK)
reszta tekstu w porządku.

Eksport do WordView przez dokumenty RTF, bez problemów.
Drukowanie dokumentów na drukarce z fontami CE prosto z SO,
na dowolnej drukarce z poziomu WordView (.doc lub .rtf)

KB