Re: Wyswietlanie 24bit szybsze od 16bit?

Autor: Grzegorz Mazur (gbm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Tue 21 Dec 1999 - 11:28:36 MET

Tomasz Holdowanski wrote:

> Witam!
> Wlasnie spotkalem sie ze stwierdzeniem, ze tryby z kolorem 24bit sa
> szybsze od 16-tobitowych... Prosze o ustosunkowanie sie do powyzszego
> :-))) Czy to jest regula, czy tez zalezy od chipu grafiki? Mam
> Rive128...

No way!!!

Albo 16, albo 32.
24 bpp jest najgorszy do obs=B3u=BFenia dla wi=EAkszo=B6ci uk=B3ad=F3w u=BF=
ywanych na
kartach graficznych. Niekt=F3re nowsze albo nie maj=B9 24bpp, albo nie ma=
j=B9
przyspieszania 3D przy tym formacie piksela. Problem w tym, =BFe adres
piksela uzyskuje si=EA w tym przypadku poprzez mno=BFenie przez 3, a w
pozosta=B3ych - przez 2 lub 4 czyli przesuwanie, kt=F3re nic nie kosztuje=
=2E

--
G. Mazur
MyWebPage: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm  (x86 and Matrox secrets/tools)