Re: Cienka linia na monitorze - co to?

Autor: Lukasz Jakubek (Lukasz.Jakubek_at_InsERT.com.pl)
Data: Mon 20 Dec 1999 - 20:29:22 MET

Tomek Floyds <floyds_at_klienci.pkobp.pl> wrote in message
> zauważalna cieniutka szara (ciemna) pozioma linia.
> Czy ktoś się spotkał z takim czymś. Może to w trinitronach jest regółą.
Ale
Jest nawet regułą!

> chciałbym znać Waszą opinię, bo mogę jeszcze jechać do sklepu i go
wymienić.
Nie jedź.

To jest djucik ;) podtrzymujący pionowe djuciki tzw. maski. W normalnych
kineskopach jest sitko, w Trinitronach jest taka siatka jak w jajcarni
(przyrząd do siekania jaj). Bez drucika te pionowe druty latały by jak
wściekłe.
A efektem byłyby zmiany barwy obrazu.

Łukasz