Re: Odp: JAJA na wykładzie - na Polibudzie :-)))

Autor: AudioTechnica (audiotechnica_at_prodigy.net)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 16:02:37 MET

"The EaGle" <theeagle_at_free.com.pl> wrote in message
> Static DRAM to nowe pamieci SDRAM ,poczatek od rodziny 6 generacji
> procesorów. A ja mówiełem o 486- prosze przeczytaj raz jeszcze ten
post.

Niestety to kompletna bzdura......

Jakim cudem moze byc Static Dynamic RAM ? :)))
Zdecyduj sie w koncu ;)

SDRAM to Synchronous Dynamic RAM czyli Dynamiczny
RAM (wymagajacy ciaglego odswiezania) o dostepie
synchronicznym czyli czestotliwosci taktowania identycznej
z FSB procesora. SRAM czyli Static RAM to pamiec RAM
ktora nie wymaga ciaglego odswiezania zawartosci, co
czyni ja o wiele szybsza od DRAM ale tez drozsza i uzywa
sie jej jako zewnetrznej pamieci cache dla procesorow.
Byla uzywana juz przy 486 jako external cache.

Poza tym SDRAM mogl byc uzywany tez na plytach
dla procesorow piatej generacji, i jest wiele plyt, ktore
obsluguja zarowno SDRAM jak i FPM lub EDO DRAM.
(Nie mylic z podzialem na SIMM i DIMM, bo DIMM moze
byc zarowno SDRAM jak i EDO/FPM DRAM).

--
AudioTechnica
(or compatible)