Re: IBM ponownie!

Autor: Zdzich (robreg_at_polbox.com)
Data: Sat 18 Dec 1999 - 17:36:29 MET

Napisz cos wiecej... (jesli Ci interesuje to najlepiej do robreg_at_polbox.com,
to ja ;-) (czy lazi z czyms na kanale, czyli czy np. podlaczyles pod jedna
tasemke HDD i CD-ROM, czy lazil na Asusie???)

Co do sprawdzania napewno, to byc moze musisz uzyc jakiegos ze specjalnych
ustawien zworek IBM-a. Osobiscie mam IBM DJNA 371800 z plyta Asus P3B-F i
nie mam z nim zadnych problemow, ale byc moze musisz uzyc ustawien zworek z
tego, co nakleili nad gniazdkiem interfejsu IDE. Udaj sie na strone IBMa po
opis tego, co te kombinacje znacza (ja niestety nie wiem, bo nie musialem z
nich korzystac...) Byc moze Twoja plyta (a raczej BIOS) nie potrafi
przebrnac przez bariere 8,4GB (teoretycznie wg standardu tyle maksymalnie
obsluguje tryb LBA i bios moze nie rozumiec IBM-a).

Co mozesz zrobic:
Sproboj go odpalic jako jedynego na tasiemce, przy ustawieniu zworek jako
master (sprawdz podlaczenie tasiemki na plycie, moze wtyczka przesunela sie
o jeden pin w ktoras strone, niby blahostka a nawet masterom sie zdarza ;-)
znam to z autopsji).

Jak nie dziala, pojdz do kumpla, sproboj tam go odpalic (chodzi o to, czy
dysk w ogole dziala)

Jesli tam dziala, a u Ciebie nie, sproboj wykorzystac ustawienia, o ktorych
pisalem powyzej.

Na koniec moze poszukaj nowszego biosu, gdyby problem byl w
trzynastogigabajtowosci Twojego dysku (choc to malo prawdopodobne - przy tym
problemie dysk chyba bylby widoczny, ale nie mogl bys z niego prawidlowo
korzystac)

Pozdrawiam Zdzich.

PS. Sorry jesli powtarzalem rady, ktore juz dostales od innych, ale
przeczytalem tylko to, co zalaczylem ponizej, wiec staralem sie opisac
wszystko to co moglbys zrobic