Re: terror! terror! TERROR! :)

Autor: Michal Durys (misha_at_femina.com.pl)
Data: Sat 18 Dec 1999 - 12:50:13 MET

Hi Vader!
On 17-Gru-99 you generated such output:
> Intel postawil na Rambus (dlatego teraz cierpi :-), stad jedynym
> rozsadnym chipsetem jest stary, sprawdzony, lecz niezbyt juz wydajny
> BX. Nie wspiera on nowych procesorow, wymagajacych szyny 133MHz,
> AGPx4, ani UDMA66.

Matrox wykorzystuje AGPx4, co jak mniemam dyskwalfikuje ten chipset w
moich zastosowaniach.

> AMD natomiast chyba nie mial zasobow na skonstruowanie czegos
> nowoczesnego w dziedzinie chipsetow, stad jego uklad jest zblizony
> parametrami do sprawdzonego BX - wspiera tylko PC100 (choc magistrala
> procesora jest 2x szybsza :-( , AGPx2, wprawdzie ma UDMA66, ale nie
> moze pracowac w konfiguracji wieloprocesorowej.

No proszę, tu też nieciekawie. Kiedy pojawi się coś z PC133 i AGPx4?

> Najlepszym wyborem jest K7. Nie oplaca sie kupowac starych (z
> zewnetrzna pamiecia cache 512KB) PIII, gdyz wyraznie odstaja od K7 pod
> wzgledem wydajnosci.

No dobrze. A czy możliwośc K7 są wykorzystywane przez oprogramowanie?
Choćby przy opisie Millenium G400 spotkałem się ze stwierdzeniem, że do
TurboGL wymagany jest PIII, wersja pod K7 jest dopiero w planach.

> Jezeli chcesz uzywac NT z programami mutlimedialnymi to ciekawa opcja
> jest 2 procesorowe PIII

A jak to wygląda pod wzgędem wydajności i ogólnych walorów użytkowania w
porównianiu do pojedyńczego procesora? Kiedyś (daaawno temu) słyszałem,
że pod NT 2 procesory marnują 20% mocy na nie wchodzenie sobie w drogę.

> Do zastosowan 2d najlepsze sa ATI i Matrox. Niestety ATI nie lubi sie
> z Linuxem - firma jest strasznie zamknieta jezeli chodzi o
> udostepnianie informacji o wnetrznosciach ukloadow,

To niestety dyskwalfikuję ATI w moich oczach. Mam nadzieję, że Matrox i
jego G400 lubi się z Linuxem?

> 1024x768). Matrox ma natomiast slaba opinie w temacie driverow 3d do
> Windows...

Jak wnioskuję z recenzji objawia się to słabszymi osiągami w grach 3d,
tak? To jestem w stanie przeboleć.

> "Wszyscy" twierdza ze do K7 "jedynie sluszna" plyta jest Asus K7M. Do
> PIII wybor jest ogromny. Oczywiscie najpierw trzeba zadecydowac, czy
> chcemy 133MHz, czy wystarczy 100, czy 2 procesory czy 1. Jest tez duzo
> plyt z wbudowanym SCSI, co jest tansze niz kontroler zewnetrzny i
> zostawia wolny slot.

Powiedzmy, żę zadecydowałem: 1 porcesor, wystarczy 100 MHz, bez SCSI (no
chyba, że UltraWide). Czy Asus K7M spełnia te założenia?

> Standardem nadal jest PC100, choc PC133 zbliza sie wielkimi krokami!
> Na razie tylko na chipsetach VIA do PIII, juz niedlugo VIA do K7,

A czy mógłbyś umiejscowić w czasie to "niedługo". Zakupu planuję dokonać
w styczniu, tym niemniej mógłbym trochę poczekać, jeśli jest na co.

> Strony sprzetowe:

Odpalam IBrowsa i lecę. Dzięki!

Bye!

--
Michal Durys - mailto:misha_at_femina.com.pl
Visit the first and only web site dedicated to KiSS on Amiga