Re: terror! terror! TERROR! :)

Autor: MarekM. (milzner_at_priv3.onet.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 16:35:17 MET

Czesc

> [...]
>- obróbka grafiki, rendering
>- amatorski montaż wideo (tworzenie animacji, fansubowanie filmów)
>- programowanie
>- linuxowanie (gcc, gimp)
>
>Poniżej znajduje się garść moich pytań i refleksji dotyczących
>kluczowych elementów komputera.
>
>Procesor
>--------
>Firmy Intel nie darzę sympatią i dlatego skłaniałbym się ku wyrobom AMD.
>Czy jest jakiś powód dla którego powinienem wybrać Intela? Oczywiście
>mam na myśli najnowsze modele obu firm (PIII vs. K7 Athlon).

Ja mógłbym dać Ci kilka powodów by wybrać K7, wg mnie mozesz spokojnie
skierowac się ku AMD. I nie wierz innym że AMD jest do d..> K7 bije PIII na
głowę.

> [...]
>---------------
>Możliwości wyboru jest multum, więc trochę trudno mi się w tym
>zorientować. Jaką kartę polecacie do zadań, które wymieniłem na początku
>(montaż wideo, rendering)? Ja kierując się zasłyszanymi opiniami oraz
>lekturą informacji na stronie producenta zainteresowałem się kartą
>Matrox Marvel G400-TV, ze względu na jej bogate możliwości w dziedzinie
>montażu wideo. Niestety nie znalazłem jej w ofercie żadnej polskiej
>firmy (choć nie szukałem zbyt długo). Czy w ogóle jest ona dostępna w
>Polsce? Jeśli nie to kiedy będzie i za ile?

Ta karta powinna Ci spokojnie wystarczyć. Można polecić jeszcze ATI ALL IN
WONDER 128- ta karta ofruje wspaniałe możliwości jeśli chodzi o
przechwytywanie obrazów tv jak też i o wspomganie dvd. A o sklep mnie nie
pytaj nie będę reklamował. Dokładny test Matroxa lub ATI znajdziesz na
www.pc.com.pl lub benchnark.ceti.com.pl

>Płyta główna
>------------
>Te ustrojstwa są dla mnie czarną magią. Proszę mi doradzić taką płytę,
>na którą będzie można wsadzić to wszystko o czym piszę w tym liście i
>żeby to działało jak najlepiej.

Jeśli K7 to tylko chyba pozostaje Asus K7M

>Pamięć
>------
>Ta kwestia zapewne wiąże się w wyborem płyty głównej. Moje pytanie brzmi
>ile podstawek pod pamięci dają do dyspozycji stosowane obecnie płyty
>główne? Czy można je obsadzać w dowolny sposób? Czym różni się pamięć
>DIMM/100 od DIMM/ECC?

ie jestem kompetentny by Ci na to odpowiadać

>Twardziel
>---------
>Obecnie dyski IDE dorównują szybkością dyskom SCSI. Nie wiem jednak czy
>dorównują im w podczas ciężkiego użytkownia w środowisku
>wielozadaniowym. Czy dyski UDMA66 nadadzą się do zadań jakie stawiam
>przed moim przyszłym komputerem?

pewnie, że tak. Chyba że masz kasy jak lodu i możesz pozwolić sobie ta SCSI.
Zaletą SCSI jest to że możesz podłączyć więcej urządzeń niż do kontrolera
IDE

>To by było tyle. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Jeśli interesuje Cię K7 to skocz na serwer news.cavren.com.pl a tam na
amd3dnow. Znajdziesz tam sporo wiadomości na temat K7 jak też i np Matroxa.

marek