Re: AMD K6-2: bledy kompilacji

Autor: Tomasz Stafiński (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 12:20:06 MET

Radoslaw Garbacz <garbacz_at_posexperts.com.pl> napisał:
> Korzystam z komputera :
> notebook CyberNote 700E : AMD K6-2 366: Płyta TX: HDD Fujitsu
> Zainstalowany system:
> RedHat 6.1

> Podczas kompilacji jądra komputer w różnych miejscach "wykrzacza"
> się z
> komunikatem : signal 11 ERROR, albo czasami zgłąsza niepoprawność
> plików
> źródłowych (błąd składni).

Sig11-HOWTO

> Wiadomo, że signal 11 oznacza błąd sprzętowy, ale jaki ???
> Czy jest to spowodowane:
> - uszkodzeniem płyty
> - HDD
> - pamięć
> - procek wadliwy
> - procek się przegrzewa
> - procek jest AMD (może pomogą jakieś łaty ?)

najbardziej prawdopodobne przyczyny to (od najbardziej prawdopodobnych):
- za bardzo wyśrubowane parametry w setupie (Wait-state'y itp) - ustaw
  setup defaults i później pojedynczo podkręcaj.
- podkręcony procesor - ustaw częstotliwość nominalną.
- marne chłodzenie procka - daj większy wiatrak i/lub pastę silikonową,
- procesor to szlif - ustaw częstotliwość mniejszą niż nominalna.
- uszkodzona pamięć,
- uszkodzona płyta główna (cache, chipset),

Do AMD nie potrzeba pod linuxa żadnych łat. A jeśli chodzi o podkręcanie,
to polecam metodę następującą:

1. Podkręcić i goto 2,
2. Skompilować jądro - jeśli poszło to goto 3, jeśli nie goto 4,
3. Pograć z pół godzinki w Unreala - jeśli poszło - goto 5 lub 1, jeśli
   nie, goto 6,
4. Podnieść napięcie o 0.1V i goto 2 (ale uważaj na infinite loop, bo
   możesz spalić procka ;)
5. Wypij piwo i ciesz się z podkręconego procka,
6. Popraw chłodzenie (silikon, większy wiatrak, peltier)...

> Software consultant : Radoslaw Garbacz

Pozdrawiam

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk