Re: Nagrywanie audio - test plytek

Autor: Lukasz Jaworski (ender_at_sol.put.poznan.pl)
Data: Mon 13 Dec 1999 - 16:44:56 MET

Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl> wrote:
> Witam wszystkich!

> Ostatnio robiłem test różnych płytek do nagrywania audio i z
> przerażeniem stwierdziłem, że zaledwie kilka firm produkuje takie,
> które da się odczytać w zwykłaym CD-playerze. Test prowadziłem na
> sprzęcie:

Podziele sie ze swoimi spostrzezeniami
> Nagrywarka: Yamaha 4416S
nagrywalem na nagrywarce Yamahy (ale 4416E, i na philipsie 2/8 scsi - ktory po jednym padnieciu odzyskal
forme i w tej chwili jest nie do zdarcia - cud ;-) )

> Program: CDRWin 3.7c

roznie: winonCd, EasyCdCreator

> Odtwarzacz: Portable CD Player Panasonic SL-S200

wieza technicsa, cdman philipsa, jakis noname-super-magnetofon-z-cd

> Oto wyniki testu:
> BTC - przerywa w niektórych miejscach

ogolnie plytki do d... ale kilka kiedys nagralem, trzymaja sie do dzisiaj.
Bez trzaskow. Ogolnie dzwiek takiej jakosci jak zgrany do Wav'ow (a z tym
roznie bywa - i zalezy od cd-rom'u)

> TDK CD-R74 Reflex zielona okładka - trzaski i przerywa (są
> beznadziejne)
> TDK CD-R74 Reflex niebieska okładka - czasami przerywa

ogolnie na TDK bardzo dobrze - tzn. dzwiek jak wyzej, ale plytki sa lepszej
(zdecydowanie) jakosci

> Maxell CD-R 74XL - bardzo często przerywa lub w ogóle nie czyta płyty
nie mialem doczynienia
> Sony CDQ-74CN XO technologu żółto-niebieska okładka - przerywa utwory
j.w.
> Nashua CD-R - wyraźne trzaski
nagrywalem, bez problemow
> Mitsui SG - lekkie trzaski
> Princo - całkiem niezłe, żadnego przerywania i trzasków
> BASF CD-R Maxima Digital Audio (for music only) - b. dobre, ale drogie
z powyzszymi sie nie zetknalem

> Philips CD-R74 Professional biała okładka - najlepsze !!!!
sa niezle

> Pragne zwrócić uwagę, że Jakość dźwięku zależy w dużej mierze od
> jakości odtwarzacza. Te same płytki, które były nieczytelne pod
> SL-S200, dawały się czytac i miały b. dobrą jakość w np. w odtwarzaczu
> Aiwa. Nie zmienia to jednak faktu, że płytki Philip-a są najlepsze,
> gdyż przeczyta je chyba każdy odtwarzacz, nawet Panasonic ;-)
> Jeżeli ktoś ma doświadczenia z jakimiś innymi płytkami, to proszę o
> info.

jakosc dzwieku zalezy od odtwarzacza, ale w iekszym stopniu na pewno od
sposobu zgrania. Nie zetknalem sie by plytka trzeszczala sama z siebie. Albo
odtwarzacz jej nie widzi (ale na kompie da sie odtworzyc), albo odtwarza sie
bez problemow.

> Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>

Pozdrawiam
     Ender

IRC: Ender                                           IRL: Lukasz Jaworski
EMAIL: ender_at_rpg.pl                                  UIN: 46373966
             Uwazaj o co prosisz bo mozesz to dostac ...