Re: Jak zrobic backup C: (caly system) na CDRW Bootable?

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Mon 13 Dec 1999 - 16:36:59 MET

Dnia Mon, 13 Dec 1999 09:35:52 +0100, Grzegorz Nowosielski
<grzenow_at_fly.flow.po.opole.pl> napisał:

> Nie ma problemu z plikiem swap i długimi nazwami przy backapie fizycznej
>zawartości całego dysku. Ja pakuje partycje w calosci przy użyciu linuxa
>(dd, tar, gzip) ale podobno są narzedzia, ktore to robia pod windą.

Podoba mi się ogólnie ta metoda.

a pytanie jest wlasciwie takie (bo jeszcze nigdy tak nie robiłem)
- czy można tak:

dd if=/dev/hda of=winda.img; zip winda.img * [ew. tar cfz winda *]

a potem w przyszlosci dd if=winda.img (z CD) of=/dev/hda.

Dalej. Czy istnieje jakas inna mozliwosc, moze taka zeby nie bylo konieczne
pisanie na te konkretna partycje - tzn. o takim rozmiarze i w ogole.

A moze wlasnie to tak jest, tzn jak napisze ten obraz na partycje mniejsza,
to tez sie z niej cos odpali? nie wiem. Na pewno bedzie potencjalny problem
z tym, że zapiszemy FAT z innej (wiekszej partycji).

--
Jacek Fiok
j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl                      http://www.jfiok.capital.pl