Re: prezentacja multimedialna

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Mon 13 Dec 1999 - 02:40:07 MET

On Sun, 12 Dec 1999 00:55:04 GMT, "kamil" <rzezbiarz_at_hotmail.com>
wrote:

>A jesli chodzi o dpi? Oryginaly maja 600 dpi a ja z nich robie 120 dpi, bo
>plik bylby niemilosiernie wielki. Pytanie czy wystarczy to dla uzyskania
>przyzwoitej jakosci obrazu na ekranie prezentacyjnym.

Jesli zamierzasz wyswietlac grafike tylko na monitorze, to mozesz
zapmniec o miarze jaka jest dpi. Tutaj najwazniejsza jest wielkos w
pikselach. Jesli wczytasz graqfike do Photoshopa to o wielkosci mozesz
dowiedzec sie z menu: Image/Image size. Zmieniasz miarez z cm na
pixele i jestes w domu. teraz tylko wpisac odpowiednia wielkosc
(zaznaczyc lub nie checkbox constrain proportions jesli chcesz zach.
proporcje i wlaczyc interpolacje Bicubic). To samo mozna zrobic tez w
Paint Shop Pro. (w wersji 4.12 byloto image/image resize). PSP jednak
nie interpoluje tak ladnie przy skalowaniu jak Phjotoshop.
A jesli juz upierasz sie sie przy mierze jaka jest dpi to przyjmuje
sie, ze w typowej dla danej przekatnej monitora rozdzielczosci
wyswietla on mniej wiecej 70-80 dpi.

Uff. mam nadzieje ze nie zanudzielm (byc moze) niepotrzebnymi
szczegolami.

Pozdrawiam
GLide