Re: CDRW i max szybkość nagrywania itp.

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 16:02:13 MET

>Dam Ci dobrą radę: ogranicz nagrywanie pakietowe na RW. Ja dzięki temu
>"wynalazkowi" straciłem nagrywarkę: wyjeździła głowicę i rozregulowała
>laser. Nagrywarki nie lubią majtać głowicą tam i z powrotem, a to właśnie
>muszą robić przy CD-RW UDF. Całkowita rezygnacja z nagrywania pakietowego
>RW może oznaczać nawet do roku dłuższego życia nagrywarki.

OK, ale w takim razie, jak najlepiej i najbezpieczniej nagrywać płyty CD-RW?
Nagrywanie pakietowe (bo tą metodą realizowane jest nagrywanie przez
drag&drop???) pozwala na szybką aktualizację kilku plików, bez
ponownego formatowania i nagrywania całej płyty.

Chodzi mi o zastosowanie w DTP, gdzie często jedna płyta przypada na pracę
jednego klienta i w miarę dostarczania materiałów (zdjęć) są one na bieżąco
obrabiane i przygotowywane.
Wymianie polega często nie więcej jak kilkadziesiąt megabajtów z 400 MB
całego projektu.

A jak przedstawia się sprawa bezpieczeństwa tak tworzonego archiwum?
Czy można na nim polegać?
Czy istnieje realne prawdopodobieństwo utraty danych na płycie CD-RW?
Nie tylko tych dopisanych/dogranych, ale już wcześniej zapisanych?

No i jak zauważyłem, nagrywanie pakietowe jest odporne na obciążenie
komputera - można x4 nagrywać z innego komputera po sieci, bez uprzedniego
kopiowania wszystkich plików na dysk lokalny komputera z nagrywarką, co jest
dla mnie bardzo istotne.

CD-RW jest na pewno tańsze i wygodniejsze do takiej archiwizacji od
streamera.

--
Janusz - Vahanara