Nagrywarki. Samsung ? LG ? Alternatywa ?

Autor: [vOyTe-QuE.flexxip] (fauo_at_mega.com.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 11:59:27 MET

Witam ! Zamierzam w najblizszym czasie zakupic nagrywarke.
Jako, ze nie jestem kompletnie w temacie, zwracam sie do Was
z pytaniem: jaka nagrywarka ?

Mam do wydania 1000 - 1200 PLN. Chip 12/99 namawia na
Plextora, ale to 2100 PLN, wiec nie dla mnie. Tipa ECONO
dostal Samsung SW-206, co o nim sadzicie ? A moze LG
CED-8042B ? Yamaha CRW4416E ? Mam tylko kilka ale:

- nagrywarka nie moze niestety byc na SCSI, poniewaz
wladowalem sie rok temu w Compaqa, ktory ma trzy sloty.
Wszystkie juz zajete. Zostaje ATAPI.

- nagrywarka bedzie tez sluzyc do odczytu plyt, poniewaz
nie mam miejsca w kompie na 2xCD, wiec wydajnosc
odczytu ma dla mnie duze znaczenie. Wg. Chipa
minimalnie lepsze w tym jest LG [odczyt CD-ROMu
w KB/s: LG 2801, Samsung 2764].

Zrobilem sobie takie male zestawienie LG i Samsunga.
Wynika z tego, ze LG:

- nieco szybciej odczytuje CD-ROMy i CD-R, a sporo
wolniej CD-RW
- dużo szybciej zapisuje Audio-CD do WAVa, co też
ma dla mnie spore znaczenie
- ma nieco lepszy czas dostępu do CD-ROMu i CD-R
- ma chyba lepszą korekcję błędów, co, wziąwszy
pod uwage to, że nagrywarki będę używał też jako
czytnika także ma spore znaczenie [prędkość korekcji:
LG 748 KB/s, 100%, Samsung 35 KB/s, 99%]
- dużo wolniej zapisuje CD-R [540 KB/s, Samsung
825 KB/s], a podobnie zapisuje CD-RW

Podsumowujac, sklanialbym sie raczej ku LG, ale sam
nie wiem. Jak jest z awaryjnoscia, opinia obudwu
nagrywarek ? Jesli ktos z Was ma jakies doswiadczenia
z tymi napedami, badz innymi w tej cenie i spelniajacymi
moje wymagania ;) to bylbym wdzieczny za odpowiedz.
A moze jakas alternatywa ? Z gory dzieki. Narazie.

P.S. Nie wiem, czy wierzyc tym wszystkim testom.
Ze 2 lata temu kupilem drukarke atramentowa, ktora
wygrala w tescie Chipa. I okazalo sie, ze jest do d...

fauo.flexxip.trzysiedem