Re: Jaki dysk twardy na bedzie stabilny 41 Mhz ?

Autor: Miara Bartlomiej (miarus_at_ucku4.uck.pk.edu.pl)
Data: Wed 08 Dec 1999 - 12:07:44 MET

On Wed, 8 Dec 1999, Twardziel wrote:

> Witam !
> Pytanie do podkrecaczy.
> Jaki dysk twardy (ok. 10 GB UDMA 66) bedzie najstabilniejszy przy 41 Mhz ?
> (plyta Abit BE6 - FSB 83 Mhz)
> Teraz mam Seagate Medalist 8,6 GB UDMA 33 i przy powyzszych ustawieniach
> musze ustawiac PIO 4 aby dzialalo w miare stabilnie.
> Zamierzam go sprzedac i nie wiem czy znajde cos stabilnego przy takiej
> czestotliwosci.
> Czy IBM Janus UDMA 66 bedzie dobrym wyborem do zabaw w krecenie?
> pozdrawiam

Ja z opornymi dyskami robie co nastepuje:

Tasme skracam tylko do czesci ktora normalnie idzie miedzy dyskami tzn. do
okolo 20 centymetrow. Powoduje to znaczne skrocenie drogi dla danych,
brak odbic od koncow tasmy. Wady: tylko jeden dysk na tasmie, dobre raczej
tylko dla plyt atx - tak aby tasma starczyla do dysku. Zalety: tani sigejt
ktory niezabardzo dzialal z 75/2 MHz PCI, chodzi super na 83/2 MHz PCI +
udma 33, od okolo roku.

miarus.