Re: czas ZULU

Autor: Miroo P., (miroo_at_i.am.gov)
Data: Sat 04 Dec 1999 - 22:58:37 MET

Niejaki Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com) twierdzi:

> Jeszcze inna nazwa (używana głównie w Ameryce i chyba też w łączności
> radiowej) na czas uniwersalny. Oznaczany zazwyczaj literką duże Z, która w
> międzynarodowej (czyli angielskiej :-) ) konwencji literowania ma nazwę
> Zulu. Międzynarodowa nazwa czasu uniwersalnego to UTC (Universal Time
> Co-ordinated), równie powszechna (i do dziś używana w GB) to GMT (Greenwich
> Mean Time).

To ja jeszcze dodam, ze oznacza sie to litera Z bo jest
to czas na poludniku _Z_erowym (czyli wlasnie Greenwich).

A tak w ogole to ciekawe kto wymyslil ta konwencje
literowania (BTZ ="bravo tango zulu" itp)
i dlaczego wlasnie tak...

Miroo

--
 //|/||  .             "The Winner Takes It All"