Re: Plyty CD-RW

Autor: Roman Milewski (romil_at_ka.onet.pl)
Data: Sat 04 Dec 1999 - 15:54:13 MET

Nieprawda.
Można nagrywać płyty CDR i CDRW w formacie UDF (np. Direct CD). Dostęp do
płyty jest wtedy jak do dyskietki.
Nagrywać można nawet NC for DOS (w okienku Win oczywiście).
Różnica polega wyłącznie na tym iż, kasując plik na CDR nie odzyskuje się
wolnego miejsca a na CDRW odzyskuje się.
Nagrywanie w formacie CDFS (czyli normalne kopie CD) lub CDA (audio) nie
pozwala na kasowanie poprzednich sesji, czy ścieżek (przynajmniej ja się z
czymś takim nie spotkałem). W takim przypadku płytkę CDR można popprostu
wypełnić po brzegi, a płytkę CDRW skasować.
Mała dygresja:
CDRW formatuje się tylko do nagrywania UDF (to się chyba nazywa
"pakietowego"). Do nagrywania zwykłych sesji ISO dysk CDRW musi być pusty.

--
Roman Milewski