Re: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2001

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 03 Dec 1999 - 11:04:12 MET

On Wed, 1 Dec 1999, Roman Milewski wrote:

[...ładny opis - miło że chciało ci się go zrobić, mam
 folder na takie listy -:)...]

 A teraz będę się czepiał -;), aczkolwiek o drobiazg
o który pierwszy się przyczepiłeś:

+> Inne publikacje wyraznie mowia o roku 0 = -1 B.C.
+> Wystarczy to raz przeczytac, aby nie pisac glupot.
+
+Rysujesz poprawną matematycznie oś czasu (w poprzednim mailu), a teraz
+równanie 0 = -1. W jakiej to matematyce? Dla ekspertów może?

 MSZ przeciętny ekspert od "starych złotówek" i "nowych złotówek"
bez problemu da sobie radę -;) Zakładając *1) że "`" oznacza takie
małe kółeczko u góry jako skrót oznaczenia "stopień" zaryzykuję
zapis:
 36,6'C=309,7K=100`F
 Jako leń nie sprawdzam dokładnie w tabelach i ew. korekty powyższego
równania przyjmuję z góry z pokorą -:)
 Teraz pozwolę sobie powtórzyć kawałek linijki:

+>[...] o roku 0 = -1 B.C.
               ** ******

 Jako ludź tylko częściowo oswiecony wiem, co to jest np. biot
(10 amper), j.e. (300V) itp. I chociaż B.C. sprawia mi trudność
(bez stosownych tabel -:]) to podejrzewam, że przedprzedpisca -;)
(adres: Pytol) po prostu zastosował inną skalę, np. nakładając
osie p.n.e. i n.e., nadto pomijając oznaczenie j.m. "nasza era"
(co MSZ jest tu uchybieniem) a *twój* wywód ładnie prezentuje
dlaczego należy interpretować wdrożone pomysły tak, że:

 1r.p.n.e.+1r=1r.n.e.

   czyli

 0r.n.e.=-1r.p.n.e

   gdzie:

 r.n.e. - j.m. czasu pt. "rok nowej ery" (jak ktoś woli
         "naszą erę" to proszę bardzo)
 r.p.n.e. - j.m. czasu pt. "rok przed naszą erą"
 r. - jednostka przyrostu czasu pt. "1 rok"

 Bardzo ładnie pasuje tu porównanie skali temperatury w K (warning:
*nie 'K) i w `C - jednostka miary ta sama, tylko punkt "zero"
jakby inny...
 Oskarżam cię o pominięcie jednostki miary w równaniu - ono nie
było zapisane w wartosciach ogólnych, tylko *z jednostkami* !

+Roman Milewski

 Pozdrawiam - Gotfryd

*1) Bez obrazy o formę opisu poproszę: nie podejrzewam nikogo,
 że nie widział oznaczenia "stopień" (np. `C "z kółeczkiem") tyl-
 ko nie chciałem, że wszystkie zdania w powyższym mailu brzmiały
 równie sucho jak prezentacje niektórych ustaw w polskim parlamencie -:]

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[...]