Re: Znowu BIOS...

Autor: Slawomir Szczyrba (steev_at_hot.pl)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 15:46:45 MET

Quo vadis Tomek? :
> No dobra. Wzialem wiec kosc i plik binarny i chcialem wrzucic to na
> programator. Rozpoznal ladnie ATMELA 29C010A. Proba zaprogramowania kosci i
> tutaj sie nie udaje. Oprogramowanie obslugujace programator wyswietla:'Chip
> protected ?' I tu jest moje pytanie: czy to mozliwe zeby kosc byla
> zabezpieczona, czy znaczy to ze jest uszkodzona ?

Jest możliwe. Nie :)
Zassij sobie ze strony atmela specyfikację tej kości, powinien
być tam dokładnie opisany sposób zabezpieczania układu (i czy można
taką blokadę usunąć).

> I jeszcze jedno: co sie
> zapisuje w kosc?, tzn w pliku binarnym (np. 5vml41.bin) tak naprawde sa
> jeszcze trzy inne pliki skompresowane LHA !!!, z tego jeden o wielkosci 128k
> spakowany na ok. 80k.?

Owszem, też zauważyłem... Tak z 'na oko' to bym powiedział, że jest tam
bootblock, logo (tego akurat jestem pewien :)) i właściwy bios, plus suma
kontrolna (chyba). Ale też chętnie bym się dowiedział, gdzie można poczytać
coś o dokładnej strukturze biosa. (To logo 'energy-star' już mnie nudzi :))

> Jesli ktos ma jeszcze pomysl....
>
> Tomek

Sławek

--
  ________ You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you
_/ __/ __/ how deep the rabbit-hole goes. -- Morpheus (Matrix)