Re: Odp: Modem na PCI

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_gazeta.pl)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 10:49:06 MET

Fido wrote:

> Miałem przyjemność przetestować Spirita na moim compie.
> Oto wnioski:
> 1. mój stary HSP 33,6K na ISA chodził przy prędkości 26400bps
> 2.Spirit na PCI 56,6K chodzi przy prędkości 46600bps !!!!!
> I gdzie tu wyższość modemu na ISA

Śmieszny jesteś. Jak modem 33,6K mógł wyciągać 46600? Co ma
piernik do wiatraka, tj. prędkość modemu do stosowanej szyny?

Jak się ma win-szajs (winmodem), to oczywiście że musi być PCI,
bo przy takiej ilości materiału do obróbki ISA się pewnie nie wyrabia.
Ale kto kupuje winmodemy....

> Napiszcie chociaż czy oprócz prędkości połączenia są inne "pułapki" na
> które warto zwrócić uwagą przy wyborze modemy, bo jak widzę taką
> rakietę jak SPIRIT to mi się portfel w kieszeni sam otwiera
> (oczywiście aby go kupić).

Ta pułapka to właśnie to, że to winmodem. Może dojść do sytuacji,
że zerwie Ci połączenie, bo akurat procek stwierdzi że teraz
będzie rysował ścianę w Q3 a nie obrabiał sygnał pracując jako
DSP, które modem powinien mieć w sobie.

> Jednym z takich zagrożeń może być (czego nie sprawdziłem) zrywanie
> połączeń.
> Słyszałem że Spirit ma 2 sekundy na jakąś komunikacje (nie wiem o co
> chodzi) a np Zoltrix FM-VSP56i3 - 30 sekund.

Może czas zrzucania po wykryciu bezczynności? Ale to wszystko można
ustawić, jeśli nie klikając, to "z łapki".

> Jedyną rzeczą jaką zauważyłem to to że nie zawsze za pierwszym razem
> udaje mi się zalogować i pojawia się komunikat, że nie można ustanowić
> połączenia.

Normalne w przypadku Winmodemów. Ale generalnie powinien działać.

> Który modem zatem wybrać?

USRoboticsa Sportstera/Flasha - generalnie tej firmy.

--
Łukasz Bromirski                                 l.bromirski_at_gazeta.pl
Dział Telekomunikacji, Agora S.A.