Odp: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2001

Autor: Radosław Tatarczak (ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl)
Data: Wed 01 Dec 1999 - 17:07:05 MET

> Dobra, polemizowac mozna. A wiecie jak mowia w TV? posluchajcie sobie
> wiadomosci. Mowia i tak i tak. Niedawno powiedzieli ze Paryz przygotowuje
> sie na powitanie nowego wieku i tysicleclecia budujac jakies tam swietlne
> kolo.
> A co swietuje Kosciol Katolicki? 2000 tysiclecie narodzin Chrystusa.

 Cos nie za bardzo uwaznie ogladasz TV -Kosciol Katolicki swietuje 2000 lat
od narodzenia J,CH ale od 24.12.99 do 6.1.2001, nazwano to rokiem swietym,
ale Kosciol nadal uwaza ze 2000 lat wypelni sie dopiero 1.1.2001 i dlatego
swietuje do 6.01.
Dwa dni temu Wiadomosci i wczoraj Fakty nadaly podobny w wymowie material,
mowiacy, ze tak naprawde XXI w zaczyna sie 1.1.2001. Nie wiem jakie ty
dzienniki ogladasz ale chyba ten material przeoczyles.
Poza tym w "W" byla wypowiedz przedstawiciela Glownego Instytutu Miar i Wag
(jak uzylem nazwy niedokladnie to przepraszam), ktory kategorycznie
stwierdzil ze XXI w i II Milenium za razem zaczyna sie za 13 miesiecy. Jest
to tez oficjalne stanowisko wiec wybacz, ze uwierze "Miarom i Wagom" a nie
metnym wywodom Experta i im podobnych;)))
pozdrawiam
ratt