Re: Jak uziemic komputer?

Autor: tOri (aoi_pl_at_yahoo.com)
Data: Tue 23 Nov 1999 - 15:57:24 MET

Arek Pietrowski <arek_p_at_priv3.onet.pl> napisał(a) w artykule
<383a733f_at_news.vogel.pl>...

> Użytkownik tOri <aoi_pl_at_yahoo.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:01bf3512$88d4e3c0$c53da0d4_at_pc...
> >

> Nie rozumiem co za pajac mógłby zmienić kolejność przewodów zwłaszcza że w
> domu znajduje się przynajmniej jedno gniazdko z bolcem więc musiałbybyć to
> wyjątkowo kretyński elektryk .

Niestety - tacy sie zdarzaja :\ Co powiesz np. o wlaczeniu przez energetykow
dwoch faz zamiast faza/zero. A jak jasno swieca wtedy 40W zarowki :o)

> Pomyśl jakie konsekwencje mogłyby być w bloku
> gdzie jest zasialny cały pion i ten pajac posyła w całym pionie faze na
> bolec .

Wlasnie o tym pisalem i stwierdzilem, ze jednak lepiej nie zerowac :)
Niech wisi w powietrzu... mam sprzet nieuziemiony/niezerowany
i ma on sie dobrze.

> Uziemienie sieci w jednym punkcie powinno poprawić jej bezpieczeństwo i
> funkcjonowanie więc

W jednym punkcie - zgoda. Pisalem o dwoch albo wiecej...
Uzytkownicy sieci musieliby sie b. konkretnie dogadac.

> jakaż może być ta różnica potencjałów skoro sieć zostaje w jednym miejscu
> uziemiona .Trudno tu mówić o różnicy potencjałów .

Yhy.

> Dodatkowe uziemienie
> komputerów powinno polepszyć pracę sieci.Problem może pojawić się przy
> zasilaniu poszczególnych komputerów w sieci przez napięcia przesunięte w
> fazie ( ma to miejsce np. w blokach z trzema pionami zasilania gdzie każdy
> pion jest zasilany jedną z faz napięcia trójfazowego ) co prowadzi do
> różnicy potencjałów pomiędzy komputerami w sieci co powoduje przepływ prądu
> o punktu o potencjale wyższym do punktu o potencjale niższym .

Zasilanie kompow ma mniejsze znaczenie. Najwazniejsze jest to aby
rezystancja uziemienia byla jak najnizsza i aby bylo podlaczone w jednym
punkcie
a nie w wielu punktach sieci. A przy zerowaniu to wogole niedopuszczalna
metoda. Wtedy faktycznie moze czlowiekiem niezle wstrzasnac...

> Kolega Adam nie wspomniał w jakich sytuacjach zostaje kopnięty. Czy przy
> podłączaniu kabla BNC czy jest to zwykły przeskok ładunku elektrostatycznego
> z ciała na obudowe kompa.

Podejrzewam, ze jednak strzela z palca :)

> Jeśli chodzi o uziemienie komputera to powinno wystarczyć podłączenie go do
> gniazdka z bolcem uziemiającym ( lub zerującym) Przyczym należy pamiętać iż
> to że widzimy bolec w gniazdku zasilającym wcale nie znaczy że jest wszystko
> ok. Należy sprawdzić czy bolec rzeczywiście jest połączony z przewodem
> uziemiającym lub zerującym. Nie polecam eksperymentów w z przedłurzaczami
> gdzie bolce możemy podłączać pod zero gdyż odwrotne włożenie wtyczki
> przedłużacza do gniazdka zasilającego przyniesie wiadome konsekwencje.

Mimo wszystko jednak lepiej nie zerowac...O ile wiem - w blokach (plyta) sa
stosowane
spawy pomiedzy zbrojeniami. Podejrzewam, ze to moze tez spelniac role uziomu.
Slyszalem, ze cala taka konstrukcja jest uziemiona (???)
Sam nie stosowalem i nie wiem jak to wyglada od strony rezystancji.
Jezeli zas instalacje hydrauliczne sa dosyc stare - mozliwe, ze sa calkowicie
stalowe, tzn. bez wstawek plastikowych. Wyglada na to, ze najlepiej uziemic sie
do rury wodnej...

He, he, he...mozna sie tez dosyc skutecznie podpiac do piorunochronu ;) tylko
wypadaloby odlaczac na czas burzy...

> Nie polecam ci zajmować sie tym osobiście jeśli nie masz pojęcia o elektryce
> , radzę poprosić o pomoc znajomego elektryka .

Tutaj masz calkowita racje - z pradem naprawde nie ma zartow >:|

Pozdrawiam

tOri :)