Re: boot linux

Autor: Tomasz Stafiński (jenot_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 22 Nov 1999 - 12:05:35 MET

tom <tom_at_kopernik.gliwice.pl> pisze:
> mam nastepujacy problem:
> chcialem zainstalowac sobie linuxa w celach szkoleniowych i:
> wygospodarowalem sobie dysk zalozylem system ale nie za bardzo mi szlo (X
> pod 486 z 8 MB nie chcial isc) wiec sobie go odpuscilem
> teraz potrzebuje dysk do czegos innego ale:
> po zmianie partycji formatowaniu i zalozeniu systemu
> proba startu i ..... Lilo boot:
> szlag mnie trafia, jak sie dostac do boot sektora i skasowac pliki linuxa
> czy jest mozliwe zeby fdiski linuxowe i dosowe dzielily sobie dysk na
> partycje i nie widzalyn sie wzajemnie
> [...]

Nie bardzo czaję o co Ci chodzi, ale jeśli chcesz całkowicie wyciąć linuxa
to musisz usunąć partycję ext2 fdiskiem *linuxowym* , bo dosowy ma
zazwyczaj z tym problemy. Jeśli natomiast chcesz uruchamiać i dosa
i linuxa to lilo jako bootmanager sprawdza się bardzo dobrze.
Trzeba tylko dopisać partycję dos/windows do /etc/lilo.conf i uruchomić
lilo. Jeśli natomiast chcesz, aby dos i linux nijak się nie widziały to:
1. linux musi być zainstalowany na partycji primary (dosowy fdisk nie
   pozwoli na ustawienie dysku logicznego jako aktywnej partycji).
2. Lilo instaluj nie w MBR ale na partycji linuxowej.
3. Aktywne partycje przełączaj fdiskiem dosowym w dosie (na linuxa)
   i linuxowym (na dosa)

Mam nadzieję, że pomogłem. W ostateczności proponuję zajrzeć do
/usr/doc/HOWTO/mini/Linux+DOS (czy coś takiego).

Pozdrawiam

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk
           UIN: 48671031