Re: AMD czy Celeron

Autor: Roman Milewski (romil_at_ka.onet.pl)
Data: Sat 20 Nov 1999 - 01:12:44 MET

> Sprawdzałem AMD bez wiatraka się odpali.

Itd. itp.
Przypomina to dyskusję "O wyższości świąt Wielkiejnocy nad świętami Bożego
Narodzenia", albo "Co jest lepsze? PC czy Apple". :))
Ludziska - uspokujcie się. Przecież to powinna być wymiana poglądów, a Wam
już chyba puszczają nerwy.
Celerona nie miałem w ręku, ale mam AMD K6-233 i przypadkowo mam coś do
powiedzenia w temacie przegrzania procesora.
Po jakimś grzebaniu w komputerze zablokowałem wentylatorek taśmą HDD.
Niewiedziałbym o tym gdyby po kilkunastu minutach pracy nie odezwał się
głośniczek. Nadawał jak autoalarm. :))
Zresetowałem kompa i wszedłem do Setupu. A tam jak byk pisze, że mój procek
ma 85 stopni C.
Sprawdziłem, oparzyłem paluszek i odblokowałem wentylatorek (mój komputer
zazwyczaj stoi otwarty) poczym z przyjemnością patrzyłem jak spada
temperatura.
Procesor się nie spalił, nic się nie zawiesiło tylko niedwuznacznie
poinformował mnie, że coś mu nie pasuje.

Ktoś wyżej napisał, że "procesor nie jest taki mądry, żeby wiedział czy mu
pracuje wentylator".
A co niby takiego mądrego jest w termometrze na płycie. Przecież nie chodzi
o sprawdzanie wentylatora tylko o temperaturę pracy procesora.

Na zakończenie luźna uwaga na temat podkręcania procków.
Od jakiegoś czasu wszyscy rzucili się do podkręcania. Moda to czy paranoja?
Ciekawi mnie czy podkręcacze procków dolewają sobie eteru do paliwa i
zakładają dodatkowe chłodnice na silnik, żeby wydusić z niego dodatkowe 4
KM?
Zaznaczam, że wypowiedzią tą nie chciałem urazić niczyich uczuć religijnych.
;)

Roman Milewski
romil_at_ka.onet.pl
UIN 48306645