Re: sprzet do obrobki grafiki

Autor: jhh (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Thu 18 Nov 1999 - 19:46:23 MET

Disco Citizen wrote:

> witam. musze zmodernizowac troche sprzet, co proponujecie do prac
> graficznych (obrobka duzych bitmap). chce wymienic
>
> plyte glowna - nie mam zadnych pomyslow (dobrze byloby gdyby miala na
> pokladzie sterownik scsi)
>
> karta grafiki - mysle o s3 savage 4 32mb albo nVidia Riva TNT2 Vanta M64 32
> MB
>
> procek - piii 450
>
> disco_at_z.pl

  jesli duze bitmapy (co to znaczy duze? 80 czy 800 MB?) to PhotoShop; jesli
PhotoShop to NT i zestaw dual. Akurat zestawilem sobie w domu takie fajne cos:
Abit BP6, 2x celeron 400_at_480 (pewnie daloby sie bardziej podkrecic, ale nie mam
czasu na eksperymenty). 256 M RAM (wolalbym wiecej, ale przy celeronach to
raczej nie ma sensu), Matrox G400. Wrazenia poki co bardzo pozytywne; przy
niektorych operacjach w PhotoShopie troche przeszkadza maly cache, ale ogolnie
system dostal niezlego kopa, koniec z przerwami na kawe i spacer...wiekszosc
filtrow i funkcji dziala blyskawicznie, takze te tradycyjnie powolne. A
najsmieszniejsze, ze sama plyta z procesorami kosztowala mnie ok 1300 zl (z
Vat). Oczywiscie, wolalbym 2xPIII, (przy obrobce grafiki duzy cache sie jednak
przydaje) ale cena zestawu jest nieporownywalna, a i tak komfort pracy
rewelacyjny. Jesli nie masz za duzo kasy, polecam -to prawdopodobnie najtanszy
system o tak duzej wydajnosci. A jesli kasy masz za duzo... -czy ktos juz
sprzedaje plyty pod 2xAthlon? Teoretycznie to powinna byc blyskawica...

                                                   jhh