Re: P³yty - pytania.

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Wed 10 Nov 1999 - 17:37:58 MET

> 1) Czy istniej± obecnie p³yty pod Celerona zawieraj±ce nie tylko sloty
> DIMM, lecz tak¿e SIMM ?

Nie. Wszystkie obecne na rynku p³yty pod Celerony / PII / PIII
maj± banki pamiêci tylko na DIMM'y.

> 2) Czy p³yty Socket 7 pasuj±ce do K6/2 bêd± dobre pod K6/3

Tak o ile bios obs³uguje K6-3.
W wiêkszo¶ci przypadków upgrade biosu za³atwia sprawe.

> 3) Jakie s± mo¿liwo¶ci podkrêcania procesora K6/2 450Mhz?

Marne :-)
Na 103x4,5 powienien pój¶æ bez problemu :-)
Na 100x5 raczej bym sie nie nastawia³.

> 4) Który chipset pod Socket 7 zdaniem szanownych grupowiczów jest
najlepszy?

Via Apollo Mp3.

> 5) Czy jest mo¿liwe jednoczesne dzia³anie pamiêci SIMM i DIMM (je¶li p³yta
> ma i takie i takie gniazda)?

Tak ale raczej nikt tego nie poleca.
SIMM'y bêd± spowalniaæ DIMM'y a je¶li p³yta nie obs³u¿y dwóch typów pamiêci
na raz to DIMM'y mog± pój¶æ z dymem.

> 6) Jaka p³yta
> a)Socket 7
> b)Slot 1
> by³aby dla mnie optymalna, je¶li chcia³bym, by zawiera³a sporo slotów SIMM
> (mam w tej chwili cztery ko¶ci 16 MB chcia³bym wykorzystaæ jak najwiêcej z
> nich), by³a formatu Baby - AT, oferowa³a mo¿liwo¶ci podkrêcania sprzêtu
oraz
> przysz³ego upgrade'u (prawdopodobnie kupiê K6/2 450, lecz zastanawiam siê
> równie¿ nad Celeronem). Cena jest dla mnie wa¿nym kryterium.

Je¶li tak bardzo zale¿y Ci na tych starych simmach to jedynym wyj¶ciem jest
platforma Super 7. Je¶li chodzi o p³yte AT to polecam FIC VA503+.
Choæ najlepszym rozwi±zaniem by³a by rezygnacja z simmów i kupno p³yty na
BX'ie z Celeronem np. 400Mhz.

--
pozdrawia
file://==PhoeniX==\\