Re: TNT2 vs. TNT2 M64

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 03 Nov 1999 - 12:18:13 MET

Cześć,

> Po pierwsze musisz sobie odpowiedzieć w jakich rozdzielczościach chcesz
> pograć. Jeśli 1024x768 i powyżej to rzeczywiście poszukaj tnt2 ultra lub
> g400.

Do 1024x768x16 wystarczy TnT1, M64 czy Savage4. Jeśli piszesz o 32-bitach to
TnT2 M128 (nie musi być Ultra) lub G400 (na P III).

> Moim zdaniem jednak taka m64 32 MB na szybkim procku (celek 550) jest
> zupełnie miodna w q3 arena czy unreal tournament w 32 bitach w 800x600,
3-4
> klatki gorzej od pełnej tnt2, a cena o ponad 200 zł większa nietety
> wykluczała pełna wersje.

Niestety nie jest tak ślicznie jak piszesz. Średnio może i tak ale wali
chwilami znacznie poniżej grywalności. Na M128 jest podobnie ale na ...
1024x768x32. Generalnie 100% sukcesu masz na 640x480x32 (lub 1024x16. Jeśli
masz dobrze podkręcalny model możesz pomyśleć o 800x600x32. Powyżej w
32-bitach zmień kartę :-) W związku z tym, że aktualnie jest różnica
pomiędzy 800 a 1024 (a przy 640 to koszmar) często wybierzesz 16-bitów a do
16-bitów proponowałbym jednak coś innego ...

> Jednym słowem jeśli masz kasę to kupuj pełną
> wersję, jednak jeśli liczysz każdą złotówke (tak jak ja :))) to warto się
> zastanowić nad tą lekko okaleczoną tnt2.

Osobiście zrobiłbym jeszcze inaczej. Bez M128 od razu będziesz myślał o
późniejszym upgrade. Więc czy nie lepiej dać 250 zł za Velocity 100 (w 16
bitach hula szybciej niż M64 o glide nie wspomnę)? Przypomina mi to problem
z EBM na G400. Sieka tak prędkość, że mam do wyboru 640x480x32 + EBM lub
1024x768x32 bez EBM. Jak sądzisz co wybiorę? Można kupić tanią kartę z
32-bitami ale niekoniecznie jest to sensowne ...

BTW : Anand właśnie wypluł porównanie tańszych kart ...

> zgadzam się, pod warunkiem że nie liczysz się z kasą

j.w.

> krzysiek

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."