Odp: Czy telewizory, monitory testowane codziennie przez caly rok w supermarketach traca emisje ?

Autor: * piotr'ek * (piotrn_at_poczta.fm)
Data: Wed 03 Nov 1999 - 07:46:52 MET

> Bo kupilem ostatnio telewizor i sie zastanawialem, kto kupuje te
> telewizory, monitory, ktore w supermarketach na scianach, ladach, sa
> wlaczone przez caly dzien od 9.00 do 20.00
> i codziennie.

Podejrzewam, ze nikt (no chyba, ze raz na pol roku wymyja je, wypicuja, do
pudla i sprzedadza).

> I potem te monjitory kupuje ktos jako nowe, na gwarancji, pelnej
> jakosci.
> A przeciez one juz sa prawie wypalone i nadaja sie do wymiany kineskopu.

I jak sa na gwarancji, to wymiana Ci sie nalezy.

> I na koniec. Kolega mi wytlumaczyl dlaczego producenci telewizorow
> rezygnuja z PIP ( obrazu w obrazie ).
> Wlasnie z powodu wypalania sie kineskopu w miejscu ramki pipu.
> Teoretycznie pip moze przesuwac drugi obrazek, ale tego nikt nie robi
> i efekt taki, ze slady pip sa widoczne po wylaczeniu telewizora,
> jako obraz pamietany przez luminofor .

Po ilu latach. Ja zauwazylem taki efekt na dziadowskim cz-bialym monitorze
chyba po 2 latach codziennego (przez 12 godzi) wyswietlania pewnego logo.

> Dlategop ten telewizor kupowalem zapakowany w pudle,
> a nie wyzarzony z wystawy.

A skad wiesz, co bylo w pudle?

--
Imć Piotr'ek Roman Hrabia Nowakovski