Heh :-)
Sysem jest moim wlasnym patentem i dziala OK, chyba ze nie dziala :-)
(Tzn mnie dzialal zawsze, wykombinowalem go na podstawie kursu assemblera
i kawalka metody ktora podal mi wykladowaca, tylko polowy bo potem wyklad
przestal
mnie interesowac :-)
Wiec trik jest prosty - mamy liczbe dziesietna, np: 1234
Teraz robimy sobie kartke z potegami 2 -
2^0; 2^1; 2^2; 2^4....powiedzmy do 2^15.
Teraz piszemy:
1234 i pod spodem najblizsza mniejsza potege dwojki (w tym wypadku 1024)
-1024
---------
= 210 Odejmujemy.
128 I znowu - najblizsza nizsza potega dwojki.
---------
82 Odejmujemy.
64 I znowu...
---------
18 Odejmujemy
16 I znowu.
---------
2 Odejmujemy
2 I znowu....
---------
0
Teraz spisz sobie liczby ktore odejmowales - w tym wypadku: 1024; 128; 64;
16; 2.
Teraz zamien je spowrotem na potegi dwojki - 1024=2^10 czyli 10; 128=2^7
czyli 7
64=2^6 czyli 6; 16=2^4 czyli 4; 2^1=2 czyli 1.
Teraz rysujesz tyle kratek ile wynosi najwyzsza potega dwojki plus jedna
kratka (w tym wypadku 10
kratek [najwyzsza potega to 2^10=1024] + 1 czyli 11 kratek)
i wpisujesz w kazda kratke odpowiadajaca potedze ktora ci wyszla powyzej
(czyli 10; 7;
6; 4; 1) liczbe 1. PAMIETAJ ZE KRATEK MASZ O JEDNA WIECEJ !!! (liczysz je
lacznie z
zerowa). Czyli bedziesz mial cos takiego 1 _ _ 1 1 _ 1 _ _1 _. Pozostale
miejsca
wypelniasz zerami czyli 10011010010. I tyle :-)
Banalne.
Jak cos niejasne to pisz.
-- Sponsorami dzisiejszego posta sa literki b, a, h, oraz wykrzyknik ! .Received on Fri Oct 29 02:00:43 1999
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 09 Mar 2006 - 15:04:55 MET